img
img
İlköğretim birinci kademe düzeyinde çevre içerikli ders kazanımlarının disiplinlerarası yaklaşım açısından incelenmesi   
Yazarlar (3)
Arefe Yurttaş
Doç. Dr. Eda ERDAŞ KARTAL Doç. Dr. Eda ERDAŞ KARTAL
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Atila ÇAĞLAR Prof. Dr. Atila ÇAĞLAR
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Çalışmanın amacı: Çevre; sosyal, kültürel, psikolojik, ekonomik ve toplumsal pek çok alanla ilgili disiplinler arası bir çalışmaalanıdır. Dolayısıyla çevre eğitiminde planlanacak bir çalışmanın başarısı bu disiplinleri de göz önüne alarak çalışmaya yönverilmesini gerektirir. Çevre ve çevre sorunlarının hayatımızdaki birçok alanı etkilemesi sebebiyle, eğitim programlarındakiçevre eğitiminin disiplinler arası bir yaklaşımla ele alınması gerekmektedir. Araştırmada ilköğretim birinci kademe ders öğretimprogramlarındaki çevre temalı kazanımlar, bütünleştirilmiş disiplinler arası yaklaşıma dayalı olarak diğer disiplinlerleilişkilendirme bağlamında incelenmiştir. Materyal ve Yöntem: Çalışma nitel araştırma olup verilerin analizinde doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Bulgular: İlköğretim birinci kademe seviyesinde çevre temalı kazanımların sayısı 96 olarak tespit edilmiştir. İlköğretim birincikademe ders öğretim programlarındaki çevre temalı kazanımların Hayat Bilgisi, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler gibi bazı derslerdeyoğunlaştığı, bu kazanımların bazı derslerin öğretim programında ise hiç yer almadığı tespit edilmiştir. Tespit edilenkazanımların diğer disiplinlerdeki kazanımlarla ilişkilendirilme düzeyinin zayıf olduğu görülmüştür. Ayrıca öğretim programındaçevre temalı kazanımların disiplinler arası bir yaklaşımla ele alınması gerekliliği konusunda net bir açıklamaya rastlanmamıştır.Önemli Vurgular: Araştırma ilköğretim birinci kademe seviyesinde öğretim programlarındaki çevre temalı kazanımlarınbütünleştirilmiş disiplinler arası yaklaşım açısından yetersiz olduğunu göstermektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 1300-8811
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2021
Cilt No 29
Sayı 2
Sayfalar 306 / 325
Doi Numarası 10.24106/kefdergi.699761
Makale Linki http://dx.doi.org/10.24106/kefdergi.699761