img
Science Teachers’ Views on Nature of Scientific Inquiry   
Yazarlar
Günkut Mesci
Giresun Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Eda ERDAŞ KARTAL Doç. Dr. Eda ERDAŞ KARTAL
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
u çalışmanın amacı fen bilgisi öğretmenlerinin bilimsel sorgulamanın doğası ile ilgili görüşlerini ve bu görüşlere neden olan olası sebepleri incelemektir. Bu çalışma çoklu durum çalışması olarak dizayn edilmiştir. Çalışmaya Türkiye’nin farklı şehirlerindeki devlet okullarında çalışan 22 ortaokul fen bilimleri öğretmeni gönüllü olarak katılmıştır. Açık uçlu VASI ölçeği ve onu takip eden yarı yapılandırılmış mülakatlar yoluyla online toplanan veriler, bütünsel olarak içerik analizi ile analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre, bu çalışmaya katılan öğretmenlerin genellikle bilimsel sorgulama ile ilgili naif ve geçiş görüşlere sahip oldukları görülmüştür. Bazı temalarda nispeten daha gelişmiş görüşe sahip olan öğretmenler özellikle lisans üstü eğitim almalarına göre önemli ölçüde farklılaşmışlardır. Özellikle fen eğitiminde yüksek lisans ve doktora eğitimine devam eden öğretmenlerin görüşlerinin oldukça gelişmiş olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin bu görüşlerinin eğitim seviyelerine, lisans ve lisans üstü donemde aldıkları derslere ve hizmet içi eğitimlerdeki eğitimin kalitesine bağlı olarak değiştiği görülmüştür. Bu çalışma ile birlikte, öğretmen eğitiminde ve hizmet içi kurslarında bilimsel sorgulamaya önem verilmesi ve öğretmenlerin fen eğitimi alanında lisans üstü eğitim almaları için teşvik edilmesi önerilmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1308-7177
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2021
Cilt No 10
Sayı 1
Sayfalar 69 / 84
Doi Numarası 10.14686/buefad.797246
Makale Linki https://dergipark.org.tr/en/pub/buefad/issue/58052/797246
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 4
Science Teachers’ Views on Nature of Scientific Inquiry

Paylaş