Yazarlar |
Mehmet Bahar
Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Türkiye |
Doç. Dr. Eda ERDAŞ KARTAL
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Ruhan Özel
Kocaeli Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bireylerin çevre bilinç düzeylerinin geliştirilmesi nitelikli bir çevre eğitimiyle mümkündür. Çevre eğitimi, çevre okuryazarı bireylerden oluşan nitelikli bir toplumun gelişimini amaçlayan disiplinler arası bir yaklaşımdır. Bu araştırmada, 1998 ve 2005 yıllarında uygulamaya konulan Hayat Bilgisi dersi öğretim programlarının çevre okuryazarlığının boyutları açısından analiz edilerek karşılaştırılması ve çevre okuryazarlığının hangi boyutuna ne düzeyde vurgu yapıldığının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Analiz sonuçları çevre okuryazarlığının boyutları bağlamında, her iki öğretim programında da bilişsel düzeydeki kazanımlara diğer alanlardaki (duyuşsal ve psikomotor) kazanımlara göre daha çok vurgu yapıldığını, 1998 öğretim programına göre 2005 öğretim programında bilişsel düzeyden duyuşsal ve psikomotor düzeylere doğru bir kaymanın olduğu ve kazanımların çevre okuryazarlığı boyutlarını daha fazla kapsadığını göstermiştir. Araştırma sonuçlarının, Hayat Bilgisi dersi öğretim programları kapsamındaki yenileme çalışmalarına ve programın uygulayıcıları olan öğretmenlere önemli bilgiler sağlayacağına inanılmaktadır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 1303-0493 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2013 |
Cilt No | 13 |
Sayı | 2 |
Makale Linki | https://d1wqtxts1xzle7.cloudfront.net/57199054/AIBU_2013_Cilt_13_Sayi_2_Bahar_Syf_0-25-with-cover-page-v2.pdf?Expires=1632663748&Signature=GCdNEzQbiOh7keFEqDNRq1Nddcyg817Z6A5LWNE~qqWAiW36nMxThU8372B91KEiyH3un6XhhGyM~DNrsGs~psRv4lP7W61IdwnVGYflBJz |