Yazarlar |
Doç. Dr. Eda ERDAŞ KARTAL
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Nihal Doğan
Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Türkiye |
Osman Serhat İrez
Marmara Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı; Jeomorfoloji derslerinin içeriğindeki temelyerşekillerinin oluşum ve gelişim sürecinin pekiştirilmesinde görsel materyalhazırlamanın katkısına ilişkin öğrenci görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma,Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Coğrafya Bölümü LisansProgramı’nda 2013-2014 öğretim yılında 3. sınıfa (5. yarıyıl) devam eden 75öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Katılımcı öğrenciler tarafından hazırlanan üçboyutlu görseller dönem sonunda sergilenmiştir. Serginin ardından öğrencilere,üç yıllık Jeomorfoloji eğitimleri sırasında öğrendikleri bazı yerşekillerinigörselleştirmenin, bilgilerini desteklemeye katkısı olup olmadığınıdeğerlendirmelerine yönelik 8 açık uçlu sorudan oluşan bir form uygulanmıştır.Değerlendirme formuna verilen yanıtlar kaydedilmiş, betimsel analiz tekniğikullanılarak özetlenmiş, tablolaştırılmış ve yorumlanmıştır. Elde edilenbulgulara göre; öğrenciler üç boyutlu materyal geliştirmenin Jeomorfolojieğitiminde son derece yararlı olduğunu, yaparak ve yaşayarak öğrenmeninbilgileri kalıcı hale getirdiğini, yaratıcılıklarının ve el becerilerinin geliştiğini,serginin kendilerini motive ettiğini, ziyaretçilere çalışmalarını tanıtırken birerCoğrafyacı kimliği taşıdıklarını hissettiklerini belirtmişlerdir. Bunun yanı sıra,daha farklı ürünler hazırlamak için heveslendiklerini açıklamış ve buuygulamanın özellikle bütün Fiziki Coğrafya derslerinde yapılması yönündeöneri getirmişlerdir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kastamonu Eğitim Dergisi |
Dergi ISSN | 1300-8811 |
Dergi Tarandığı Indeksler | ISI |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2016 |
Cilt No | 24 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 17 / 36 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/22606/241610 |