Yazarlar (4) |
![]() Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() |
![]() |
Özet |
Vejetaryenliğin bir çeşidi olan veganlık daha hassas bir beslenme şeklidir. Bu çalışmada vegan beslenme tarzını benimseyen bireylere yönelik alternatif bir ürün geliştirmek amaçlanmıştır. Bu doğrultuda; ürünün geliştirilmesi aşamasında eğitimli panel üyelerine duyusal analiz yaptırılarak sonuçları değerlendirilmiş, vegan, vejetaryen ve diğer beslenme sistemlerini benimsemiş olan tüketicilere de beğeni testi uygulanmıştır. Araştırma iki aşamadan oluşmaktadır. Birinci aşamada ürün geliştirilmek üzere panel üyelerinden elde edilen verilerin analizi doğrultusunda reçetede değişiklik yapılarak nihai reçeteye ulaşılmıştır. Elde edilen ürünün tekrarlanabilirliğini belirlemek için iki kez tekrarlanmıştır. Yapılan tüm ürünler sekiz kişilik eğitimli panel grubu tarafından duyusal analiz testine tabi tutulmuştur. Eğitimli panelistlerin duyusal analiz verilerinin sonucuna göre geliştirilen ürün ikinci aşamada 42’si vegan 18’i vejetaryen ve 20’si diğer beslenme tarzını benimseyen katılımcıya beğeni testi uygulanarak analiz edilmiştir. Tüketici analiz sonuçlarına göre genel beğeni düzeyinde olumlu sonuçlar elde edilen ürün satın alınabilir olarak değerlendirilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Gastroia: Gastronomi ve Seyahat Araştırmaları Dergisi |
Dergi ISSN | 2602-4144 |
Dergi Tarandığı Indeksler | CiteFactor, Index Copernicus, SOBIAD |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2022 |
Cilt No | 6 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 48 / 60 |
Doi Numarası | 10.32958/gastoria.978102 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/en/pub/gastoria/issue/69205/978102 |
Atıf Sayıları | |
Google Scholar | 8 |