Yazarlar |
Prof. Dr. Bilgin Ünal İBRET
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Doç. Dr. Emine KARASU AVCI
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Doç. Dr. Serpil RECEPOĞLU
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmada, Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının toplumsal sorunların tespitine yönelik görüşlerini ortaya çıkarmak amaçlanmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 2014-2015 eğitimöğretim döneminde öğrenim görmekte olan Sosyal Bilgiler Öğretmenliği 4. sınıf öğrencilerinden 73 gönüllü öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada, Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarına göre toplumsal sorunların neler olduğu ve bu sorunların hangi nedenlerden kaynakladığı, Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının öğrenim görmekte oldukları Sosyal Bilgiler Öğretmenliği programının toplumsal sorunların çözümünde nasıl bir rolü olduğu ve Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının toplumsal sorunların çözümüne yönelik önerilerinin neler olduğu ortaya konulmaktadır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara bakıldığında Sosyal Bilgiler öğretmen adayları toplumsal sorunları sırasıyla eğitim, çevre kirliliği, işsizlik, terör, değerlerin kazandırılmaması, demokrasi, kültürel yozlaşma, adalet, trafik, dil, din, ırk ve cinsiyet ayrımı, şiddet (kadın, spor, hayvan), medya ve basın özgürlüğü olduğunu belirtmişlerdir. Öğretmen adayları bu sorunlara çözüm önerisi olarak; topluma değerlerin kazandırılması, bireylerin bilinçlendirilmesi ve eğitim sisteminin düzenlenmesi gerektiği gibi öneriler getirmişlerdir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Abant İzzet Baysal Üniversitesi EğitimFakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 1303-0493 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2016 |
Cilt No | 16 |
Sayfalar | 1295 / 1319 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/en/pub/jena/issue/42984/519671 |