img
TOPLUMSAL KİMLİĞİN OLUŞUMUNDA SOSYAL BİLGİLER DERSİNİN ROLÜNÜN İNCELENMESİ: SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMLARI(1968, 1998, 2005)   
Yazarlar
Doç. Dr. Emine KARASU AVCI Doç. Dr. Emine KARASU AVCI
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Bilgin Ünal İBRET Prof. Dr. Bilgin Ünal İBRET
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
İnsanın toplumsal bir varlık olması onu toplumsal hayatla ilişki içindeolmaya zorlamaktadır. Toplum bireylerin ihtiyaçlarına cevap verirken aynızamanda bireylerden birtakım beklentiler içerisindedir. Toplumun bubeklentileri bireylerde toplumsal bir kimlik geliştirir. Toplumların eğitimsistemlerinin bu amaca hizmet ettiği görülür. Bu araştırma toplumsalkimliğin oluşumunda Sosyal Bilgiler dersinin rolünü incelemek amacıylagerçekleştirilmiştir. Nitel araştırma yöntemiyle gerçekleştirilen buaraştırmada 1968, 1998 ve 2005 Sosyal Bilgiler dersinin amaçlarıincelenmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Bunagöre Sosyal Bilgiler öğretim programlarının amaçlarında toplumsal kimlikoluşumuna en çok millet olma bilinci, vatan bilinci, devlet bilinci, hukukkuralları, vatandaşlık bilinci, toplumsal bütünlük/uyum ve toplumsaldeğerler kategorilerinin katkı sağladığı tespit edilmiştir. 1998 SosyalBilgiler dersinin amaçlarında toplumsal kimlik diğer iki programa göredaha fazla vurgulanmaktadır. Bu programı sırasıyla 1968 ve 2005 SosyalBilgiler dersinin amaçlarını takip etmektedir. 2005 Sosyal Bilgilerprogramının amaçlarında toplumsal kimliğin oluşumuna ilişkin ifadelerinyanı sıra bireye yönelik ifadelerinde yer aldığı görülmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı adıyaman üniversitesi sosyal bilimler enstitüsü dergisi
Dergi ISSN 1308-9196
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 08-2018
Cilt No 10
Sayı 29
Sayfalar 336 / 3376
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 4

Paylaş