Yazarlar (1) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Üniversiteler, yoksulluğun azaltılmasında, ekonomik büyümenin artırılmasında, nitelikli insan kaynağı üretilmesinde, sağlıklı ve bilinçlendirilmiş bir sosyal çevre oluşturulmasında ve ulusların kendi kendini yetiştirmesinde en güçlü faktör olduğu genel olarak algılanmaktadır. Ülkemizde son yıllarda önemli üniversiteleşme hareketi gözlenmektedir. Bu hareketlilikle birlikte her ile bir üniversite açılmaya başlanmış, küçük çaplı üniversitelerin de birimleri genişletilerek büyük üniversitelere dönüştürülmeye çalışılmaktadır. Böylelikle bölgeler arasındaki gelişmişlik farkı azaltılarak, sosyo-kültürel ve ekonomik olarak bölgelerin gelişmesi sağlanmak istenmektedir . Çalışmada Hitit Üniversitesinin, içinde bulunduğu il olan Çorum ilinin ekonomisine ve sosyo-kültürel yapısına katkısı incelenmiştir. İnceleme yapılırken örneklem grubu olarak İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerinin görüşlerinden faydalanılmıştır. 402 öğrenciye uygulanan anketlerden elde edilen bulgular üniversitenin Çorum ilinin ekonomisine olumlu katkı sağladığını göstermektedir. Talep artışı, istihdam artışı ve gelir seviyesindeki yükseliş elde edilen bulgulardan bazılarıdır. Sosyo-kültürel açıdan ise üniversite ile il halkı arasında tam bir kaynaşmanın yaşanmadığı bulgulanmıştır. Ayrıca çalışmada; üniversitenin ile yaptığı katkı düzeyinin, öğrencilerin demografik özelliklerine göre farklılaştığı da tespit edilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi |
Dergi ISSN | 2602-2753 |
Dergi Tarandığı Indeksler | index copernicus, openaire, academic keys, Asos, Crossref |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2018 |
Cilt No | 2 |
Sayı | 4 |
Sayfalar | 164 / 180 |
Doi Numarası | 10.31006/gipad.459013 |
Makale Linki | http://dergipark.gov.tr/doi/10.31006/gipad.459013 |