Yazarlar |
Doç. Dr. Mehmet Koray SERİN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Doç. Dr. Gökhan UYANIK
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Prof. Dr. Lütfi İNCİKABI
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının matematiğin doğası, öğretimi ve öğrenimi hakkındaki inanışları ile eleştirel düşünme eğilimleri arasındaki ilişki düzeyini ortaya koymaktır. Araştırma veri bağlamında nicel bir paradigmaya sahiptir ve ilişkisel tarama modeline göre tasarlanmıştır. 2014-2015 eğitim-öğretim yılında bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı’ nda öğrenim gören üçüncü ve dördüncü sınıf öğretmen adayları araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Araştırmada iki temel veri toplama aracı kullanılmıştır. Bunlardan ilki Kayan, Haser ve Işıksal-Bostan (2013) tarafından geliştirilen Matematik Hakkındaki İnanışlar Ölçeği iken diğeri Kökdemir (2003) tarafından Türkçeye uyarlanan California Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği’dir. Verilerin analizinde betimsel istatistik yöntemlerinden aritmetik ortalama işlemleri ile bağımsız gruplar t testi, korelasyon analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre sınıf öğretmeni adayları matematiğin doğası, öğrenimi ve öğretimi hakkında geleneksel inanışlara kıyasla daha çok yapılandırmacı inanışlara sahiptirler. Bununla birlikte eleştirel düşünme eğilimlerinin kısmen olumlu yönde olduğu görülmüştür. Öğretmen adaylarının hem matematik hakkında inanışlar hem de eleştirel düşünme eğilimlerinde sınıf düzeyi değişkenine göre anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Son olarak korelasyon analizi sonuçlarına göre yapılandırmacı inanışlar boyutu ile eleştirel düşünme eğilimleri ölçeği faktörleri arasında pozitif yönde düşük düzeyde ilişkinin var olduğu görülmüştür. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | SCOPUS dergilerinde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi |
Dergi ISSN | 1309-4653 |
Dergi Tarandığı Indeksler | Scopus |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2018 |
Cilt No | 9 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 513 / 535 |
Doi Numarası | 10.16949/turkbilmat.311084 |
Makale Linki | https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57208033113 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 1 |
Google Scholar | 3 |