img
img
Türkçe ve Türk Kültürü Ders Kitaplarındaki Kültürlerarası Etkileşimi Sağlamada Ortak Değerlerin Kullanımı   
Yazarlar (1)
Öğr. Gör. Dr. Nazik Müge TEKİN Öğr. Gör. Dr. Nazik Müge TEKİN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Kültür, milletlerin hayat kaynağı olmuş, onları geçmişten geleceğe taşımıştır. Bu yolculukta dil, kültür aktarımında en önemli rolü üstlenmiş ve bir anlamda milletlerin ruhlarının vücut bulmuş şeklini oluşturmuştur. Bu durum ana dili öğretiminin kültürlerin; dolayısıyla milletlerin var olabilmesindeki etkisini göstermektedir. Ana dili öğretimi tek dilli bireyler için önemli olduğu kadar iki dilli bireyler için de oldukça önemlidir. Çünkü farklı bir toplumda yetişen ve o toplumun diliyle öğretim alan bireylerin kendi kültürlerini öğrenmesini, onların millî kimlik kazanmalarını sağlayan en önemli unsurlardan biri kendi ana dillerini yeterli ve nitelikli bir şekilde öğrenmeleridir. Ana dili öğretiminin belirtilen şekilde gerçekleştirilebilmesinde ise yurt dışındaki Türk çocukları için hazırlanan Türkçe ve Türk kültürü kitapları etkilidir. Bu çalışmada, kültür ve dil ilişkisi, kültürlerarası etkileşim, evrensel değerlerin yurt dışında bulunan ana dili Türkçe olan çocuk ve gençlerin Türkçe öğretiminde kullanılan ders kitaplarında kullanımına değinilecek, evrensel değerlerin yansıtılmasına örnek olarak Goethe’nin Doğu ve İslâm medeniyetiyle ilişkisi irdelenecektir.
Anahtar Kelimeler
Bildiri Türü Tebliğ/Bildiri
Bildiri Alt Türü Tam Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum)
Bildiri Niteliği Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum
Bildiri Dili Türkçe
Kongre Adı ERPA International Congress (Bosna-Hersek)
Kongre Tarihi 01-06-2016 /
Basıldığı Ülke Bosna Hersek
Basıldığı Şehir
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 5

Paylaş