Yazarlar (2) |
![]() |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Çalışmanın amacı, Covid-19 pandemisi sebebiyle uzaktan eğitime geçilen süreçte öğretim elemanlarının bu fenomene dair deneyimlerinin ortaya çıkartmak ve bu deneyimlerin yüz yüze eğitimle karşılaştırmaktır. Bu amaçla çalışmada, nitel araştırmanın bir yöntemi olan fenomonolojik desen kullanılmış, 18 öğretim elemanı ile yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Yapılan görüşmeler içerik analizine tabii tutulmuş ve analiz sonucunda öğretim elemanlarının uzaktan eğitime dair görüşleri ortaya çıkartılmıştır. Öğretim elemanları, uzaktan eğitimi; karşılıklı etkileşimin sınırlı olması, iletişim eksikliği, teknolojik araç- gereç yetersizliği, teknik alt yapı sorunları, ölçme ve değerlendirmenin gerçeği yansıtmaması ve uygulamalı dersler için bu eğitim modelinin uygun olmaması nedeniyle olumsuz değerlendirmişlerdir. Uzaktan eğitim sürecinde dersin genel işlenişi, kullanılan yöntem ve teknikler, paydaşların aktifliği, bir ders için kullanılan süre ve dönem sonuna kadar planlanan dersin içeriğinin tamamlanmasında yüz yüze eğitime göre farklılıklar olmuştur. Öğrenciyi ders sürecine dahil edilmesinin kolay olması, geçerlik- güvenirliğin gerçeği yansıtması, etkileşim ve iletişimin kolay sağlanabilmesi ise yüz yüze eğitimin avantajları olarak sıralanmıştır. Öğretim elemanları yüz yüze eğitimde kendilerini başarılı bulur iken, uzaktan eğitimde kısmen başarılı bulmuşlardır |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kastamonu Egitim Dergisi |
Dergi ISSN | 1300-8811 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 10-2023 |
Cilt No | 31 |
Sayı | 4 |
Sayfalar | 543 / 554 |
Doi Numarası | 10.24106/KEFDERGI-2023-0054 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.24106/kefdergi-2023-0054 |