img
img
Comparison of Instructors Experiences in Distance Education and Face-to-Face Education Processes    
Yazarlar (2)
Sedat Akçuru
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa ERDEMİR Dr. Öğr. Üyesi Mustafa ERDEMİR
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Çalışmanın amacı, Covid-19 pandemisi sebebiyle uzaktan eğitime geçilen süreçte öğretim elemanlarının bu fenomene dair deneyimlerinin ortaya çıkartmak ve bu deneyimlerin yüz yüze eğitimle karşılaştırmaktır. Bu amaçla çalışmada, nitel araştırmanın bir yöntemi olan fenomonolojik desen kullanılmış, 18 öğretim elemanı ile yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Yapılan görüşmeler içerik analizine tabii tutulmuş ve analiz sonucunda öğretim elemanlarının uzaktan eğitime dair görüşleri ortaya çıkartılmıştır. Öğretim elemanları, uzaktan eğitimi; karşılıklı etkileşimin sınırlı olması, iletişim eksikliği, teknolojik araç- gereç yetersizliği, teknik alt yapı sorunları, ölçme ve değerlendirmenin gerçeği yansıtmaması ve uygulamalı dersler için bu eğitim modelinin uygun olmaması nedeniyle olumsuz değerlendirmişlerdir. Uzaktan eğitim sürecinde dersin genel işlenişi, kullanılan yöntem ve teknikler, paydaşların aktifliği, bir ders için kullanılan süre ve dönem sonuna kadar planlanan dersin içeriğinin tamamlanmasında yüz yüze eğitime göre farklılıklar olmuştur. Öğrenciyi ders sürecine dahil edilmesinin kolay olması, geçerlik- güvenirliğin gerçeği yansıtması, etkileşim ve iletişimin kolay sağlanabilmesi ise yüz yüze eğitimin avantajları olarak sıralanmıştır. Öğretim elemanları yüz yüze eğitimde kendilerini başarılı bulur iken, uzaktan eğitimde kısmen başarılı bulmuşlardır
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Egitim Dergisi
Dergi ISSN 1300-8811
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 10-2023
Cilt No 31
Sayı 4
Sayfalar 543 / 554
Doi Numarası 10.24106/KEFDERGI-2023-0054
Makale Linki http://dx.doi.org/10.24106/kefdergi-2023-0054