Yazarlar |
Osman Özdemir
Şırnak Üniversitesi, Türkiye |
Doç. Dr. Burhan SEVİM
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Turizm farklı bir destinasyonu ziyaret edip orayı görmek ve orada zaman geçirmek üzerine kuruluiken günümüzde yeni bir boyut daha kazanmış ve turistlerin orada yeni deneyimler yaşamasını daiçermiştir. Deneyim, turizm sektöründe eşsiz ve unutulmaz anlar yaşamak isteyen müşterilerinişletmelerden beklediği güncel bir ihtiyaç ve istek olup termal turizmde de önem arz etmektedir. Bubağlamda işletmeler duyusal, duygusal, bilişsel, davranışsal ve ilişkisel deneyimlerden yararlanarakmüşterilerine deneyim sunabilmektedir. Bu araştırmanın amacı, termal turizm deneyimi konusunayönelik literatürdeki boşluğun doldurularak termal turizm deneyiminin müşteri sadakatine etkisiniincelemektir. Ayrıca yaşam kalitesi ve müşteri memnuniyetinin aracı rolünü değerlendirmektir. Belirli bir toplumdaki bireylerin genel durumunu değerlendirmesi, yaşam kalitesini vermektedir. Duygusal olarak mutlu olma; psikolojik olarak stressiz olma; fiziksel olarak sağlıklı olma; sosyal olarakaile ve arkadaşlara sahip olma; nesnel değerlendirme olarak eğitim ve gelir düzeyleri; öznel değerlendirme olarak ise bireylerin yaşamları hakkındaki değerlendirmeleri yaşam kalitesini ortaya koymaktadır. Müşteri memnuniyeti ise işletmelerin faaliyetleri sonucu, müşterilerin yaşamına etkieden deneyimler olup onların kaliteli zaman geçirmesini ifade etmektedir. Afyonkarahisar ilindekitermal tesislerden turizm hizmeti almış bireylerden veriler elde edilerek AMOS paket programındaanalizleri gerçekleştirilmiştir. Sonuç olarak, termal turizm deneyiminin müşteri sadakatine olumluetkisinin olduğu; aracı değişkenlerin de bu ilişkide kısmi aracı rolünün olduğu kabul edilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi |
Dergi ISSN | 2528-9527 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 09-2021 |
Cilt No | 18 |
Sayı | 41 |
Sayfalar | 3609 / 3630 |
Doi Numarası | 10.26466/opus.925920 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.26466/opus.925920 |