img
img
Algılanan Destinasyon İmajının Tavsiye Davranışı Üzerine Etkisi    
Yazarlar (3)
Prof. Dr. Burhan SEVİM Prof. Dr. Burhan SEVİM
Erciyes Üniversitesi, Türkiye
Cihan Seçilmiş
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Türkiye
Onur Görkem
Pamukkale Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Araştırmanın temel amacı, algılanan destinasyon imajının, tavsiye etme durumu üzerine etkisini ortaya koymaktır. Bu amaca bağlı olarak, Safranbolu’yu ziyaret eden turistler üzerine bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Yapılan bu çalışmada anket tekniği ile toplam 287 turistten veri elde edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 15 istatistik programı ile analiz edilmiştir. Araştırmada destinasyon imajı, hizmet ve üstyapı, huzurlu ortam, tarihi doku ve çevre ile altyapı boyutlarıyla ele alınmıştır. Bu bağlamda, algılanan destinasyon imajı alt boyutları ile turistlerin tavsiye etme davranışları arasında pozitif bir ilişkinin olduğu görülmüştür. Özellikle “huzurlu ortam”, “tarihi doku-çevre”, ve “altyapı” ile tavsiye etme davranışı arasında yüksek düzeyde pozitif bir ilişki olduğu dikkat çekmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi
Dergi ISSN 2147-9208
Dergi Tarandığı Indeksler Index Copernicus, DOAJ, EBSCO Host, ASOS Index, TUBİTAK ULAKBİM Sosyal Bilimler Veri Tabanı, Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası Makale Veri Tabanı
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 11-2013
Cilt No 9
Sayı 20
Sayfalar 115 / 129
Doi Numarası 10.1112/ijmeb.2013.9.20.293
Makale Linki http://ijmeb.org/index.php/zkesbe/article/view/293/pdf_1