Yazarlar (3) |
![]() Erciyes Üniversitesi, Türkiye |
![]() Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Türkiye |
![]() Pamukkale Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Araştırmanın temel amacı, algılanan destinasyon imajının, tavsiye etme durumu üzerine etkisini ortaya koymaktır. Bu amaca bağlı olarak, Safranbolu’yu ziyaret eden turistler üzerine bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Yapılan bu çalışmada anket tekniği ile toplam 287 turistten veri elde edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 15 istatistik programı ile analiz edilmiştir. Araştırmada destinasyon imajı, hizmet ve üstyapı, huzurlu ortam, tarihi doku ve çevre ile altyapı boyutlarıyla ele alınmıştır. Bu bağlamda, algılanan destinasyon imajı alt boyutları ile turistlerin tavsiye etme davranışları arasında pozitif bir ilişkinin olduğu görülmüştür. Özellikle “huzurlu ortam”, “tarihi doku-çevre”, ve “altyapı” ile tavsiye etme davranışı arasında yüksek düzeyde pozitif bir ilişki olduğu dikkat çekmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-9208 |
Dergi Tarandığı Indeksler | Index Copernicus, DOAJ, EBSCO Host, ASOS Index, TUBİTAK ULAKBİM Sosyal Bilimler Veri Tabanı, Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası Makale Veri Tabanı |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 11-2013 |
Cilt No | 9 |
Sayı | 20 |
Sayfalar | 115 / 129 |
Doi Numarası | 10.1112/ijmeb.2013.9.20.293 |
Makale Linki | http://ijmeb.org/index.php/zkesbe/article/view/293/pdf_1 |
Atıf Sayıları | |
Google Scholar | 83 |