Yazarlar |
Ebru Aykan
Erciyes Üniversitesi, Türkiye |
Prof. Dr. Burhan SEVİM
Erciyes Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmada konaklama işletmelerinin çevre yönetimi uygulamalarını tespitetmek, Kayseri ve Nevşehir'deki otellerin çevre yönetimi uygulamaları arasındafarklılık bulunup bulunmadığını belirlemek ve reaktif ve proaktif çevre yönetimiuygulamaları kapsamında ele alınan çevre yönetimi uygulamalarının çalışanlartarafından algılanan kurumsal itibar üzerindeki etkisini ortaya koymak amaçlanmıştır.Bu çerçevede 6 hipotez geliştirilmiştir. Yapılan analizlerde çalışmaya katılan otellerinreaktif çevre yönetimi uygulamalarının proaktif çevre yönetimi uygulamalarından dahayüksek bir ortalamaya sahip olduğu görülmüştür. Farklılıkları tespit etmek amacı ileyapılan t testi ve anova analizi sonucunda 0.05 anlamlılık düzeyinde otellerin reaktifçevresel uygulamalarının entegrasyon durumlarına göre farklılık gösterdiği tespitedilmiştir. Yani, zincir otellerde reaktif çevresel uygulamaların daha yoğun olduğubelirlenmiştir. Regresyon analizi yapılarak otellerin çevre yönetimi uygulamalarınınkurumsal itibar algısı üzerindeki etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Analiz sonuçlarınagöre reaktif çevre uygulamalarının algılanan kurumsal itibar üzerinde orta düzeyde biretkisi olduğu ve benzer şekilde proaktif çevre yönetimi uygulamalarının da algılanankurumsal itibar üzerinde düşük düzeyde etkili olduğu tespit edilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | İşletme Araştırmaları Dergisi |
Dergi ISSN | 1309-0712 |
Dergi Tarandığı Indeksler | EBSCO Business Source Complete, Global Impact Factor (GIF), INDEX COPERNICUS, ASOS INDEX, Central and Eastern European Online Library (CEEOL), Contemporary Science Association (CSA), Research Bible |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 09-2013 |
Cilt No | 5 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 93 / 113 |
Makale Linki | http://www.isarder.org/isardercom/2013vol5issue3/vol.5_issue.3_article06full_text.pdf |