img
img
İklim Değişikliğinin Türkiye Turizmine Etkileri    
Yazarlar (2)
Prof. Dr. Burhan SEVİM Prof. Dr. Burhan SEVİM
Erciyes Üniversitesi, Türkiye
Özgür Zeydan
Bülent Ecevit Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Sera etkisinin kuvvetlenmesi ve küresel ısınma, iklimlerin değişimini de beraberinde getirmektedir. Đklim değişikliğinin tarım, sanayi ve hizmet sektörlerinin tümü üzerinde farklı düzeylerde etkileri vardır. Hizmetler sektörünün altında bulunan turizm sektörü de temel hammaddesi iklim ve çevre değişkenleri olması sebebiyle bu değişimlerden olumsuz şekilde etkilenecektir.Đklim modelleri ile yapılan kestirimlerde 2100 yılına kadar küresel ortalama sıcaklıkların 1.8 ile 4.0 C arasında artacağı, deniz seviyesinin 0.18 ile 0.59 m arasında yükseleceği öngörülmektedir. Đklim değişikliği bakımından riskli ülkeler grubunda bulunan ülkemizde ise su kaynaklarının azalması neticesinde kuraklık, çölleşme, orman yangınları ve bunlara bağlı ekolojik bozulmalar gözlenecek ve bütün bu olumsuzluklar turizm hareketlerini de etkileyecektir. Đklimi oluşturan etmenlerden sıcaklık ve yağışlardaki değişiklikler, su kaynaklarının yetersizliği ve deniz seviyesindeki yükselmeler sonucunda turizm türlerinde, turizm sezonunda ve turizm merkezlerinde değişimler görülecektir. Bu çalışmada yukarıda bahsedilen değişimlerin deniz-kum-güneş üçlüsüne dayanan kitle turizmi üzerindeki etkileri, ülkemizde kitle turizminin yoğun olarak yapıldığı Akdeniz ve Ege sahil şeridi ölçeğinde incelenecektir. Ayrıca, iklim değişikliğinin turizm sektörü üzerindeki olumsuz etkilerini en aza indirebilmek için alınması gereken önlemlerden de bahsedilecektir.
Anahtar Kelimeler
Bildiri Türü Tebliğ/Bildiri
Bildiri Alt Türü Tam Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Ulusal Kongre/Sempozyum)
Bildiri Niteliği Alanında Hakemli Ulusal Kongre/Sempozyum
Bildiri Dili Türkçe
Kongre Adı Çeşme Ulusal Turizm Sempozyumu
Kongre Tarihi 23-11-2007 / 23-11-2007
Basıldığı Ülke Türkiye
Basıldığı Şehir İzmir
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 37

Paylaş