img
img
Modüler Turizm Eğitiminde Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği Paradoksu    
Yazarlar (2)
Prof. Dr. Burhan SEVİM Prof. Dr. Burhan SEVİM
Erciyes Üniversitesi, Türkiye
Onur Görkem
Pamukkale Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Dünyada yaşanan sosyal, kültürel ve ekonomik değişim, turizm sektörünün gelişimini hızlandırarak önemli bir istihdam alanı haline dönüşmesini sağlamıştır. Çıtası sürekli yükselmekte olan rekabet koşullarına ayak uydurabilmek için gerekli yeterlilikleri kazanmış, nitelikli ara kademe insan gücünün yetiştirilmesi zorunlu hale gelmiştir. Bu doğrultuda diğer mesleki eğitim türlerinin olduğu gibi turizm eğitiminin de Mesleki ve Teknik Eğitimi Güçlendirme Projesi (MEGEP) kapsamına alınması ve bu çerçevede programlarının sektör analizine dayalı olarak modüler esaslı hazırlanması, mesleki turizm eğitimine yeni bir anlayış getirmiştir. Mesleki turizm eğitiminin etkinliği için uygulamaya konulan modüler sistemin işlevselliği son derece önemlidir. Ancak, orta öğretim düzeyinde halen uygulanmakta olan sınıf geçme ve sınav yönetmeliğinin modüler eğitimle birlikte yürütülmeye çalışılması, modüler mesleki eğitim sisteminin aksamasına neden olmaktadır. Bu doğrultuda çalışmanın amacı yeterliliğe dayalı modüler turizm eğitim sistemi ile sınıf geçme ve sınav yönetmeliğinin çelişen noktalarına dikkat çekmek ve çözüm önerileri sunmaktır. Anahtar kelimeler: Turizm eğitimi, MEGEP, sınav yönetmeliği
Anahtar Kelimeler
Bildiri Türü Tebliğ/Bildiri
Bildiri Alt Türü Tam Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum)
Bildiri Niteliği Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum
Bildiri Dili Türkçe
Kongre Adı 1. Uluslararası Turizm ve Otelcilik Sempozyumu
Kongre Tarihi 29-09-2011 / 01-10-2011
Basıldığı Ülke Türkiye
Basıldığı Şehir Konya
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş