Yazarlar (2) |
![]() Erciyes Üniversitesi, Türkiye |
![]() Pamukkale Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Dünyada yaşanan sosyal, kültürel ve ekonomik değişim, turizm sektörünün gelişimini hızlandırarak önemli bir istihdam alanı haline dönüşmesini sağlamıştır. Çıtası sürekli yükselmekte olan rekabet koşullarına ayak uydurabilmek için gerekli yeterlilikleri kazanmış, nitelikli ara kademe insan gücünün yetiştirilmesi zorunlu hale gelmiştir. Bu doğrultuda diğer mesleki eğitim türlerinin olduğu gibi turizm eğitiminin de Mesleki ve Teknik Eğitimi Güçlendirme Projesi (MEGEP) kapsamına alınması ve bu çerçevede programlarının sektör analizine dayalı olarak modüler esaslı hazırlanması, mesleki turizm eğitimine yeni bir anlayış getirmiştir. Mesleki turizm eğitiminin etkinliği için uygulamaya konulan modüler sistemin işlevselliği son derece önemlidir. Ancak, orta öğretim düzeyinde halen uygulanmakta olan sınıf geçme ve sınav yönetmeliğinin modüler eğitimle birlikte yürütülmeye çalışılması, modüler mesleki eğitim sisteminin aksamasına neden olmaktadır. Bu doğrultuda çalışmanın amacı yeterliliğe dayalı modüler turizm eğitim sistemi ile sınıf geçme ve sınav yönetmeliğinin çelişen noktalarına dikkat çekmek ve çözüm önerileri sunmaktır. Anahtar kelimeler: Turizm eğitimi, MEGEP, sınav yönetmeliği |
Anahtar Kelimeler |
Bildiri Türü | Tebliğ/Bildiri |
Bildiri Alt Türü | Tam Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum) |
Bildiri Niteliği | Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum |
Bildiri Dili | Türkçe |
Kongre Adı | 1. Uluslararası Turizm ve Otelcilik Sempozyumu |
Kongre Tarihi | 29-09-2011 / 01-10-2011 |
Basıldığı Ülke | Türkiye |
Basıldığı Şehir | Konya |