Yazarlar |
Prof. Dr. Seyhan YILMAZ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Her kentin kendine özgü geleneksel birikimleri bulunmaktadır. Bu birikimleri kullanarak gerek üretim gerekse çeşitlifaaliyetlerle kent geleneğinin korunması sağlanabilir. Kent kimlikle rini ön plana çıkaran faaliyetler ve üretimler kentkimliğini desteklemektedir. Bu durum kentin ekonomisini, kültürünü ve turizmini etkilemektedir.İnsanların seyahatleri sırasında gezip gördüğü yerlerle ilgili hediyelik eşyalar alması kaçınılmazdır. Bu bildirid ehediyelik seramik obje olarak satılan ürünler, kent kimliği açısından incelenecektir. Örneklem olarak seramiküretimiyle ön planda olan Kütahya, Çanakkale Bursa'nın İznik ve Nevşehir'in Avanos ilçeleri seçilmiştir. Buşehirlerde hediyelik seramik objelerin neler olduğu, kent kimliğini ne kadar yansıttığı, araştırılacak ve sonuçlarıpaylaşılacaktır.Sonuç olarak, hediyelik seramik objelerin, tabaklar, vazolar, mataralar, kupalar, şekerlikler, panolar, takılar gibi pekçok ürün olduğu görülmektedir. Farklı kentlere ve kültürlere ait ürünlerin kent kimliğini bastıracak şekilde satışreyonlarında bulunduğu anlaşılmaktadır. Gün geçtikçe başka kentlere ait ürünlerin kent kimliği ile iç içe geçmeyebaşladığı, ayırt edilemeyecek kadar kentliye aşina geldiği de söylenebilir. Kent kimliğini korumak için, yerelyönetimlerin, sivil toplum kuruluşlarının ve pazarın bilinç düzeyini yükseltecek çeşitli tedbirleri olmalıdır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi |
Dergi ISSN | 2587-005X |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 01-2019 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/668431 |