img
Branş Değiştiren Sınıf Öğretmenlerinin Yeni Durumlarına İlişkin Görüşleri   
Yazarlar
İsa Korkmaz
Necmettin Erbakan Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Mehmet Koray SERİN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmanın amacı, M.E.B. in tanıdığı alan değişikliği hakkından faydalanan sınıf öğretmenlerinin yeni branşlarındaki memnuniyet durumlarının incelenmesidir. Tarama modelinde olan bu araştırmanın örneklemi kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile belirlenen 81 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış anket formu kullanılmış, elde edilen veriler üzerinde içerik analizi yapılmıştır. Araştırma bulgularına göre, alan değiştiren sınıf öğretmenlerinin çoğu başta eş durumu olmak üzere çeşitli nedenlerden dolayı alan değiştirmek zorunda kaldıklarını ifade etmişler bununla birlikte şu anki branşlarından memnun olduklarını ancak söz konusu uygulamanın temelde yanlış bir uygulama olduğunu belirtmişlerdir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 1300-8811
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 05-2014
Cilt No 22
Sayı 2
Sayfalar 497 / 514
Makale Linki file:///C:/Users/EF/Downloads/180-418-2-PB.pdf
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 2

Paylaş