Yazarlar |
Doç. Dr. Mehmet Koray SERİN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
İsa Korkmaz
Necmettin Erbakan Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin hangi alanlarda hizmet içi eğitime daha fazlaihtiyaç duyduklarını hazırlanan anket aracılığıyla belirlemektir. Tarama modelinde olanbu araştırmanın örneklemi kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile belirlenen ve Konyada görev yapmakta olan 230 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Kullanılan anketaraştırmacılar tarafından literatürdeki çalışmalara dayalı olarak hazırlanmıştır. Verilerinanalizinde SPSS 14 programı kullanılmış ve aritmetik ortalama, ( x ) standart sapma (s),frekans (f), yüzde (%), varyans analizi tekniklerinden yararlanılmış tır. Araştırmabulgularına göre öğretmenler en çok öğ renme güçlüğü olan, üstün zekalı ya da farklı zekatürlerine sahip öğrencilere yönelik bireysel öğrenme planları ve etkinlikler oluşturma,bilişim teknolojilerinin süreçte sürekli ve etkin kullanımı gibi konularda hizmet içieğitime ihtiyaç duymaktadırlar. Ayrıca hizmet içi eğitim ihtiyacının mesleki kıdeme görefarklılaştığı; bu farklılığın da 1 -5 ve 6 -10 yıllık tecrübeye sahip öğretmenler lehine olduğugörülmüştür. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-1037 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2014 |
Cilt No | 15 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 155 / 169 |
Makale Linki | http://dergipark.ulakbim.gov.tr/aeukefd/article/view/5000086743/5000080673 |