img
Sınıf Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitim İhtiyaçlarının Analizi   
Yazarlar
Doç. Dr. Mehmet Koray SERİN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
İsa Korkmaz
Necmettin Erbakan Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin hangi alanlarda hizmet içi eğitime daha fazlaihtiyaç duyduklarını hazırlanan anket aracılığıyla belirlemektir. Tarama modelinde olanbu araştırmanın örneklemi kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile belirlenen ve Konyada görev yapmakta olan 230 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Kullanılan anketaraştırmacılar tarafından literatürdeki çalışmalara dayalı olarak hazırlanmıştır. Verilerinanalizinde SPSS 14 programı kullanılmış ve aritmetik ortalama, ( x ) standart sapma (s),frekans (f), yüzde (%), varyans analizi tekniklerinden yararlanılmış tır. Araştırmabulgularına göre öğretmenler en çok öğ renme güçlüğü olan, üstün zekalı ya da farklı zekatürlerine sahip öğrencilere yönelik bireysel öğrenme planları ve etkinlikler oluşturma,bilişim teknolojilerinin süreçte sürekli ve etkin kullanımı gibi konularda hizmet içieğitime ihtiyaç duymaktadırlar. Ayrıca hizmet içi eğitim ihtiyacının mesleki kıdeme görefarklılaştığı; bu farklılığın da 1 -5 ve 6 -10 yıllık tecrübeye sahip öğretmenler lehine olduğugörülmüştür.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 2147-1037
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2014
Cilt No 15
Sayı 1
Sayfalar 155 / 169
Makale Linki http://dergipark.ulakbim.gov.tr/aeukefd/article/view/5000086743/5000080673
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 15

Paylaş