img
İşbirliğine Dayalı Ortamlarda Gerçekleştirilen Üstbilişsel Sorgulama Temelli Öğretimin İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Problem Çözme Becerilerine Etkisi   
Yazarlar
Doç. Dr. Mehmet Koray SERİN Doç. Dr. Mehmet Koray SERİN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
İsa Korkmaz
Necmettin Erbakan Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmanın amacı, işbirliğine dayalı ortamlarda gerçekleştirilen üstbilişsel sorgulama temelliöğretim uygulamalarının ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin problem çözme becerilerine etkisinibelirlemektir. Araştırma ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel modele göre tasarlanmıştır. Çalışmagrubunu 2013-2014 öğretim yılında Kastamonu il merkezindeki bir devlet ilkokulunun 4. sınıflarındaokuyan toplam 94 öğrenci oluşturmaktadır. Dersler deney-1 grubunda (n=33) işbirliğine dayalıortamlarda gerçekleştirilen üstbilişsel sorgulama temelli öğretim yöntemiyle, deney-2 grubunda (n=31)ise üstbilişsel strateji desteği olmaksızın sadece işbirliğine dayalı öğrenme yöntemiyle işlenmiştir. Kontrolgrubunda (n=30) ise var olan normal sürecin devam etmesi sağlanmıştır. Araştırmanın verileri, araştırmacıtarafından geliştirilen Problem Çözme Becerileri Değerlendirme Testi vasıtasıyla toplanmıştır. Bulgularagöre, deneysel uygulamalar sonrasında, deney-1 grubundaki öğrencilerin problem çözme becerilerineyönelik puanlarının problemi anlama ile kontrol ve değerlendirme boyutlarında hem deney-2 grubu hemde kontrol grubundaki öğrencilere göre anlamlı düzeyde yüksek olduğu görülürken; plan/stratejigeliştirme, planı uygulama ve problem kurma alt boyutlarında ise sadece kontrol grubundaki öğrencileregöre anlamlı derecede yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı İlköğretim Online
Dergi ISSN 1305-3515
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2018
Cilt No 17
Sayı 2
Sayfalar 510 / 531
Doi Numarası 10.17051/ilkonline.2018.418893
Makale Linki http://dergipark.gov.tr/doi/10.17051/ilkonline.2018.418893