Yazarlar |
Bekir Buluç
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Süleyman Erkam Sulak
Bartın Üniversitesi, Türkiye |
Doç. Dr. Mehmet Koray SERİN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı ilköğretim okul yöneticilerinin problem çözme becerilerine ilişkin algılarını belirlemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmaya 2009-2010 eğitim öğretim döneminde Konya ili Karatay ve Selçuklu ilçelerinde görev yapan 203 okul yöneticisi katılmıştır. Araştırmaya katılan 203 okul yöneticisine, Heppner ve Petersen (1982) tarafından geliştirilen “Problem Çözme Envanteri” uygulanmıştır. Beşli likert türünde 35 maddelik ölçekle elde edilen verilerin analizinde istatistiki işlemlerden aritmetik ortalama, standart sapma, bağımsız t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, okul yöneticilerinin problem çözme becerilerine ilişkin algılarının; kendine güven boyutunda x = 4.08, s:.39; yaklaşma kaçınma boyutunda x = 3.96, s: .40 ve kişisel kontrol boyutunda x = 3.61, s: .54 (katılıyorum) düzeyinde olduğu görülmüştür. Demografik niteliklere göre yapılan analizlerde ise, yönetici görüşleri arasında anlamlı bir farklılık olmadığı sonucuna ulaşılmıştır |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi |
Dergi ISSN | 1301-9058 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2011 |
Cilt No | 31 |
Sayı | 2 |