img
img
TÜRKİYE’DEKİ ÜNİVERSİTELERDE EĞİTİM DENETİMİ ALANINDA YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELEMESİ   
Yazarlar (4)
Muammer Ergün
Ergün Recepoğlu
Öğr. Gör. Dr. Zuhal Arife KÜÇÜK Öğr. Gör. Dr. Zuhal Arife KÜÇÜK
Türkiye
Kevser Oğuz
Devamını Göster
Özet
Araştırmanın amacı, eğitim denetimi alanında yapılan tezlerdeki bilimsel araştırma bulgularının çeşitli değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırma, nitel ve betimsel özellik taşımaktadır. Araştırma sonucunda; tezlerin 24 farklı üniversiteye dağıldığı bulunmuştur. Tezlerin yaptırıldığı enstitüler açısından incelendiğinde % 50,47’sinin sosyal bilimler enstitülerinde (54 adet), %49,43’ünün ise (53 adet) eğitim bilimleri enstitülerinde yaptırıldığı bulunmuştur. Tezi yapanların cinsiyetlerine göre dağılımları incelendiğinde, %29,91’i (32 Tez) kadınlar, %70,09’u (75 Tez) erkekler tarafından yapıldığı bulunmuştur. İncelenen tezler düzeylerine göre incelendiğinde %86,92’si (93 Tez) yüksek lisans düzeyinde, %13,08’i (14 Tez) doktora düzeyinde yapılmıştır. Yapılan araştırmalar türlerine göre incelendiğinde, 107 eğitim denetimi araştırmasının % 19,63’ü (21 Tez) Nitel, %80,37’si (86 Tez) nicel araştırma türünde yapılmıştır..
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 1300-8811
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 07-2014
Cilt No 22
Sayı 1
Sayfalar 25 / 40
Makale Linki https://dergipark.org.tr/en/pub/kefdergi/issue/22603/241535
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 39

Paylaş