img
img
İlköğretim okul yöneticilerinin eğitime ve eğitimin amaçlarına ilişkin görüşleri   
Yazarlar (2)
Öğr. Gör. Dr. Zuhal Arife KÜÇÜK Öğr. Gör. Dr. Zuhal Arife KÜÇÜK
Türkiye
Selda Polat Hüsrevşahi
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu araştırma ilköğretim okul yöneticilerinin görüşleri doğrultusunda eğitim ve eğitimin amaçlarını çözümlemeyi ve buradan yola çıkarak, okul yöneticilerinin okuldaki uygulamalarında temel aldıkları eğitim kavrayışını/anlayışını/perspektifini ortaya çıkarmayı amaçlamıştır. İlköğretim okul yöneticilerinin eğitim ve eğitimin amaçlarına yükledikleri anlam ve okullarında izledikleri eğitim anlayışı okul yöneticilerinin deneyimleri üzerinden betimlenmeye çalışıldığından araştırma betimsel modeldedir ve araştırmada nitel araştırma yaklaşımı benimsenmiştir. Araştırma, Kastamonu il merkezinde yer alan 20 kamu ilköğretim okulunda görev yapan okul yöneticileriyle derinlemesine görüşme tekniği kullanılarak yürütülmüştür. Araştırmada veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmış, veriler betimsel analiz yoluyla çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda ilköğretim okul yöneticilerinin eğitime ve eğitimin amaçlarına yükledikleri anlamların ‚davranış değişikliği‛,‚vatan, millet sevgisi kazanmış birey yetiştirme‛,‚istendik davranışların kazandırılması‛ olduğu görülmüştür. Buna ek olarak okul yöneticilerinin okulda benimsedikleri eğitim anlayışını mevzuat belirlemekte, okul yöneticileri var olanın dışına çıkamamaktadır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi
Dergi ISSN 2146-5266
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2013
Cilt No 3
Sayı 1
Sayfalar 239 / 255
Makale Linki https://dergipark.org.tr/en/pub/ebader/issue/44692/555226
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 35

Paylaş