img
img
Effect of European Union Education Policy on Turkish Education System in Scope of European Union-Turkey Relations    
Yazarlar (1)
Doç. Dr. Omca ALTIN Doç. Dr. Omca ALTIN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Avrupa Birliği (AB), ortak kültür ve değerler temelinde bütünleşerek 27 üye ülke arasında işbirliğini geliştirmeyi ve aynı zamanda entegrasyonu derinleştirmeyi hedeflemektedir. Bu hedeflere ulaşma noktasında büyük bir öneme sahip olan eğitim konusu, Birlik politikalarının başarısında da oldukça etkin bir rol oynamaktadır. Bu Topluluk içerisinde yer almak isteyen Türkiye, tam üyelik sürecinde diğer politika alanlarında olduğu gibi eğitim alanında da AB’ye uyum kapsamında çeşitli düzenlemeler gerçekleştirmiştir. Bu çalışmada; AB-Türkiye ilişkileri bağlamında AB eğitim politikası tarihsel süreç içerisinde ele alınarak, AB eğitim politikasının Türk eğitim sistemi üzerindeki etkisi değerlendirilmeye çalışılmıştır. Çalışma, yazılı kaynaklar üzerinde yürütülmüş bir literatür tarama çalışması olup, nitel araştırma yönteminin tarama modeli temel alınarak gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında ise belge tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda; AB eğitim politikasının AB tam üyelik sürecinde olan Türk eğitim sistemi üzerinde oldukça etkili olduğu görülmüştür. Bu kapsamda Türkiye, AB tarafından aday ülkeler için belirlenen kriterler çerçevesinde eğitim alanında önemli düzenlemeler gerçekleştirmiştir. Ancak bu düzenlemelerde eksiklikler olduğu görülmüştür. Dolayısıyla Türkiye, bu düzenlemeleri geliştirmeli, özellikle eğitim alanına ilişkin sorunların temel nedenlerini doğru bir şekilde saptayarak, gelişmişlik düzeyi yüksek bir toplum olabilmek adına bu alanda AB tarafından belirlenen kriterleri tam anlamıyla gerçekleştirme çalışmalarını hızlandırmalıdır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 2147-9844
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 02-2022
Cilt No 30
Sayı 1
Sayfalar 174 / 186
Doi Numarası 10.24106/kefdergi.807099
Makale Linki http://dx.doi.org/10.24106/kefdergi.807099