Yazarlar |
Doç. Dr. Ömer ERDOĞAN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin topluluk karşısında konuşmaktandoğan iletişim kaygılarının nedenlerinin belirlenmesi, bu iletişim görevi süresince yaşanılanbilişsel, duygusal ve davranışsal değişimlerin ve baş etme mekanizmalarının anlaşılmasıdır.Bu amaç doğrultusunda topluluk karşısında konuşma görevi verildiğinde yoğun kaygıyaşadığını ifade eden otuz üniversite öğrencisiyle odak grup görüşme yöntemi kullanılarakderinlemesine görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgular değerlendirildiğindekatılımcıların iletişim kaygısının kaynağının, özellikle ebeveyn tutumları, okul deneyimlerive genetik yatkınlık olduğu bulunmuştur. Kaygıyla baş etmeye yönelik olarak öğrencilerin,genellikle beceri geliştirme egzersizleri yapmanın yanı sıra sosyal destek sistemlerinden deyararlandıkları fakat bu çabaların genellikle sonuç vermediği bulunmuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-4524 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 09-2018 |
Sayı | 47 |
Sayfalar | 351 / 367 |