img
img
Türkiye’ de Eleştirel Düşünme Konusunda Gerçekleştirilen Tezlerin Analizi   
Yazarlar (2)
Büşra Nur Çakan Akkaş
Prof. Dr. Esra KABATAŞ MEMİŞ Prof. Dr. Esra KABATAŞ MEMİŞ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Çalışmanın amacı; eğitim alanında “eleştirel düşünme” konusu üzerine yapılmış tezlerin doküman analizi yöntemiyle incelenmesidir. Araştırma kapsamında; 2019 yılına kadar gerçekleştirilen, YÖK Ulusal Tez Merkezinin veri tabanına kayıtlı toplam 268 tez analiz edilmiştir. Tezler amaçlı örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Belirlenen tezlere içerik analizi uygulanmıştır. Sonuç olarak eleştirel düşünme konusunda en fazla yüksek lisans tezlerinin olduğu, daha çok deneysel ve tarama araştırma yöntemlerinin tercih edildiği nicel çalışmaların yapıldığı belirlenmiştir. Tezlerde örneklem seviyesi lisans öğrencilerinin ve anket/ölçek gibi veri toplama araçlarının daha fazla tercih edildiği tespit edilmiştir. Tezlerde daha çok parametrik analizlerin kullanıldığı sonucuna ulaşılmıştır. Tezlerde elde edilen sonuçlarda ise genel olarak eleştirel düşünmenin orta ve düşük düzeyde olduğu belirtilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı TRAKYA EĞİTİM DERGİSİ
Dergi ISSN 2630-6301
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 05-2021
Cilt No 11
Sayı 2
Sayfalar 684 / 695
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 14

Paylaş