img
img
Sınıf Öğretmenlerinin Bilimin Doğasına Yönelik Düşüncelerinin İncelenmesi   
Yazarlar (2)
Büşra Nur Çakan Akkaş
Prof. Dr. Esra KABATAŞ MEMİŞ Prof. Dr. Esra KABATAŞ MEMİŞ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu araştırma ilkokul öğretmenlerinin bilimin doğası algılarının incelendiği bir karma yöntem araştırmasıdır. Bu çerçevede çalışma karma araştırma yöntemlerinden ‘açımlayıcı sıralı desen’ kullanılarak yürütülmüştür. Bu araştırmaya toplam 65 ilkokul öğretmeni katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak “Bilimin Doğası Hakkında Görüşler Anketi” (VOSTS) ve yarı yapılandırılmış görüşme soruları kullanılmıştır. Öğretmenler bilimi; araştırma yapma, hayatı kolaylaştırma olarak tanımlarken, bilim insanının özelliklerini ise; araştırma yapan, çalışkan, sabırlı ve zeki olarak daha çok vurguladıkları görülmektedir. Bunun yanı sıra öğretmenlerin bilimsel bilginin karakteristik özelliğine ilişkin yetersiz görüşlere sahip olduğu görülmektedir. Öğretmenlerin hipotez, teori ve kanun arasında hiyerarşik bir ilişki bulunduğu, modellerin gerçeğin yansımaları olduğu ve bilimsel bilginin değişmez olduğu konularında yanılgılara sahip oldukları görülmüştür.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 2667-4122
Dergi Tarandığı Indeksler Asos Index
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2022
Cilt No 5
Sayı 1
Sayfalar 16 / 33
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/ubed/issue/69597/1057996
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 3

Paylaş