img
Argümantasyon uygulamalarının 5. sınıf öğrencilerinin madde ve değişim ünitesi başarılarına ve bireysel değişimlerine yansımas    
Yazarlar
Büşra Nur Çakan Akkaş
Prof. Dr. Esra KABATAŞ MEMİŞ Prof. Dr. Esra KABATAŞ MEMİŞ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Çalışmada argümantasyon uygulamalarının ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin “Madde ve Değişim” ünitesi başarılarına etkisi ve busüreç sonunda öğrencide meydana gelen değişimler incelenmiştir. Araştırmanın modelini deneysel araştırma modellerindenön test - son test kontrol gruplu yarı deneysel desen oluşturmaktadır. Çalışma 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Türkiye’ninKuzeybatısında bulunan bir ortaokulun iki farklı beşinci sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Sınıflar-dan biri deney grubudiğeri ise kontrol grubu olarak çalışma öncesinde rastgele belirlenmiştir. Kontrol grubunda Fen Bilimleri dersleri düz anlatım,soru cevap, gösteri deneyleri gibi sıklıkla kullanılan öğretim yöntemleriyle gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda ise dersleraraştırma-sorgulamayı temel alan argümantasyon etkinlikleri ile yürütülmüştür. Uygulama, toplamda beş hafta sürmüştür.Araştırmada veri toplama aracı olarak çoktan seçmeli ve açık uçlu sorulardan oluşan ünite tabanlı başarı testi ve yarıyapılandırılmış görüşme soruları kullanılmıştır. Uygulamaların tamamlanmasının ardından öğrencilere başarı testi uygulanmış,deney ve kontrol gruplarından altışar olmak üzere toplam 12 öğrenci ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Elde edilen nicelverilere ilişkisiz örneklemler t-testi ve tek faktörlü ANCOVA analizleri uygulanırken nitel veriler tematik analiz iledeğerlendirilmiş-tir. Sonuç olarak testte yer alan çoktan seçmeli, açık uçlu sorular ve test toplam puanlarının argümantasyonetkinliklerine katılan deney grubu öğrencileri lehine anlamlı bir şekilde farklılaştığı belirlenmiştir. Ayrıca deney grubundakiöğrenciler süreç sonunda daha iyi öğrendiklerini, öğrendikleri bilgilerin kalıcı olduğunu, fen bilimleri dersini sevdiklerini ve özgüvenlerinin arttığını belirtmişlerdir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu eğitim Dergisi
Dergi ISSN 2147-9844
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 05-2020
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1
Google Scholar 12

Paylaş