img
img
Fen Bilgisi Öğretmenliği 3. Sınıf Öğrencilerinin Bilime ve ÖğrenmeyeYönelik Düşüncelerinin İncelenmesi   
Yazarlar (2)
Prof. Dr. Esra KABATAŞ MEMİŞ Prof. Dr. Esra KABATAŞ MEMİŞ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Merve Gügük
Devamını Göster
Özet
Çalışmanın amacı; Fen Bilimleri öğretmeni adaylarının bilim ve öğrenme ile ilgili görüşlerini ortaya çıkarmaktır. 2014-2015 eğitim öğretim yılında Kastamonu Üniversitesi Fen Bilgisi öğretmenliği bölümünde iki farklı grupta Fen Laboratuvar Uygulamaları I ve II dersini alan toplam 52 öğrenci çalışmaya dâhil edilmiştir. Çalışmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından belirlenen açık uçlu 4 soru öğrencilere yöneltilmiştir. Bu sorular; öğrenmeye yönelik 2 soru ve bilim temelinde ise 2 sorudur. Bu sorular: “Öğrenme nedir? , Bir konuyu en iyi nasıl öğrenirsiniz? Gerekçesi ile açıklayınız, Bilim nedir? ve Bilim insanı kime denir? Neden?” dir. Öğrencilerin bu sorulara vermiş oldukları cevapların analizinde nitel veri tekniklerinden içerik analiz tekniği kullanılmıştır. Analizler ışığında öğrencilerin öğrenme ve bilime yönelik algıları olduğu belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı Online Fen eğitimi Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2017
Cilt No 1
Sayı 1
Sayfalar 55 / 68
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş