Yazarlar (4) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı, Akıllı tahtayı merkeze alan mikro öğretim uygulamalarının fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerine ve akıllı tahta kullanımına yönelik algılarına olan etkisini araştırmaktır. Araştırmada deneysel yöntemlerden “Tek Grup Ön Test–Son Test Modeli” kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2012-2013 öğretim yılında Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalında kayıtlı olan ve Özel Öğretim Yöntemleri dersini alan 48 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Graham, Burgoyne, Cantrell, Smith ve Harris (2009) tarafından geliştirilen ve Türkçe’ye Uyarlama çalışması Timur ve Taşer (2011) tarafından yapılan Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Öz-güven Ölçeği ve Türel (2011) tarafından geliştirilen Akıllı Tahta Kullanımına Yönelik Öğrenci Algı Ölçeği kullanılmıştır. Her bir ölçeğin tüm alt boyutlarındaki ön test ve son test puan ortalamaları Eşleştirilmiş örneklem t-testi ile gerçekleştirilmiştir. Sonuçlara göre akıllı tahta kullanımının öğretmen adaylarının TPAB öz güvenlerine genel olarak olumlu etki yaptığı, akıllı tahtaya yönelik algılarına ise olumlu veya olumsuz bir etki yapmadığı görülmüştür. Akıllı tahtaya yönelik öğrenci algılarına bakıldığında ise öğretmen adaylarının genel olarak olumlu düşündükleri deneysel işlem sonrasında da bu olumlu düşüncenin değişmediği görülmektedir. Anahtar kelimeler: Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi, Etkileşimli tahta, Özel öğretim yöntemleri dersi. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Cumhuriyet International journal of Education-CIJE |
Dergi Tarandığı Indeksler | Doaj |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2014 |
Cilt No | 3 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 1 / 14 |