img
img
Ögrenme Amaçlı Yazma Aktivitelerinin ve AnalojiKurmanın Üniversite Düzeyinde Mekanik KonularınıÖgrenmeye Etkisinin incelenmesi    
Yazarlar (3)
Murat Günel
Ted Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Esra KABATAŞ MEMİŞ Prof. Dr. Esra KABATAŞ MEMİŞ
Atatürk Üniversitesi, Türkiye
Erdoğan Büyükkasap
Devamını Göster
Özet
Bu çalışmanın amacı, farklı seviyedeki muhataplara öğrenme amaçlı yazma aktiviteleri hazırlamanın ve öğrenme amaçlı yazma içinde işlenecek şekilde analoji üretmenin yüksek öğretim seviyesinde, fen bilgisi laboratuar uygulamaları dersinde, akademik başarıya etkisinin araştırılmasıdır. Çalışmanın örneklemini, 2007–2008 eğitim öğretim yılı güz yarıyılında Türkiye\'nin Kuzey Doğusunda yer alan bir üniversitenin eğitim fakültesinde öğrenim görmekte olan fen bilgisi öğretmenliği 3. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışmada 4 uygulama grubu vardır ve bu gruplar çalışmaya başlamadan önce rastgele belirlenmiştir. Bu uygulama gruplarının birincisi ilköğretim 6. sınıf öğrencilerine mektup, ikincisi; ilköğretim 6. sınıf öğrencilerine analoji içeren mektup, ü&ccediThe aim of this study is to examine the effect of writing to learn activities for different audiences and embedding self-generated analogies into writing to learn activities on student\'s academic achievement in university level science laboratory course. A quasi- experimental pre-post test design was used. The participants of the study were consisted of third grade students taking science laboratory course in a North-eastern Turkish university at the first half of 2007-2008 academic year. There were four treatment groups in the study and these groups randomly selected at the beginning of the study. The first treatment group wrote letters to the primary school students, second wrote letters with embedded analogies to the primary school students, third wrote letters to the teacher and fourth wrote letters with embedded analogies to the teacher. Writing to learn activitÖğrenme Amaçlı Yazma, Bilimsel …
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 08-2009
Cilt No 29
Sayı 2
Sayfalar 401 / 419
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 46
Google Scholar 8

Paylaş