img
İlköğretim 7 Sınıf Öğrencilerinin Kuvvet Ve Hareket Ünitesini Öğrenmelerine Betimleme Modlarını Kullanmalarının Etkisi   
Yazarlar
Prof. Dr. Esra KABATAŞ MEMİŞ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin betimleme modlarını(resim, grafik, matematiksel ifade ve metin) kullanmalarınınkuvvet ve hareketünitesini öğrenmeleri üzerine etkisini araştırmaktır. Çalışma Erzurum ilinin Horasanlçesinde bir deney ve bir kontrol olarak toplam iki sınıfta gerçekleştirilmiştir. Gruplarfen ve teknoloji derslerini aynı öğretmen ve aynı şekilde işlemiştir. Gruplar arasındakitek fark ise öğrencilerin konu sonunda hazırlamış oldukları ödevlerin içeriklerinin farklıolmasıdır. Konu bitiminde bir grup; kitaplarında yer alan konu sonu değerlendirmesorularını cevaplandırarak çalışma yaprağı hazırlarken diğer grup ise konu bitimindefarklı betimleme türlerini kullanmayı sağlayan çalışma yaprağı hazırlamışlardır.Çalışmada 16 çoktan seçmeli ve 5 açık uçlu sorudan oluşan 21 soruluk kon u tabanlıbaşarı testi, ön ve son test olarak kullanılmıştır. Konu tabanlı başarı testinin güvenilirlikcronbachs alpha katsayısı .71 olarak belirlenmiştir. Ayrıca, öğrencilerin hazırlamışoldukları ödevler de veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Çal ışmanın sonuçları,öğrencilerin betimleme modlarını tanımalarının ve sistematik olarak kullanmalarınınöğrenmelerine katkı sağladığını göstermiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Çukurova üniversitesi Eğitim fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 130299-67
Dergi Tarandığı Indeksler TÜBİTAK-SBVT
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 05-2015
Cilt No 44
Sayı 1
Sayfalar 23 / 40
Doi Numarası 10.14812/cufej.2015.002