Yazarlar (5) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Özet |
Bu araştırmanın amacı, fen ve teknoloji okuryazarlığı düzeyi ile karar verme stratejisinin cinsiyet, sınıf seviyesi, anne ve babanın mesleği, kardeş sayısı, mezun olunan lise ve okunan bölüm gibi çeşitli değişkenler açısından incelenerek aralarındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Bu amaçla, 2014-2015 eğitim öğretim yılının güz döneminde Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesindeki sınıf öğretmenliği ve fen bilgisi öğretmenliği bölümlerinde öğrenim gören 379 kadın ve 129 erkek olarak toplam 508 öğrenci çalışma kapsamına alınmıştır. Tarama yönteminde gerçekleştirilen araştırmada veri toplama aracı olarak; araştırmacılar tarafından geliştirilen bilgi formu ile “Fen ve Teknoloji Okuryazarlık Düzeyleri ölçeği” ve “Karar Verme Stratejileri Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 15.0 programında analiz edilmiştir. “Fen ve teknoloji okur yazarlık düzeyi ölçeğinin” cronbach alpha değeri .81, “karar verme stratejileri ölçeğinin” cronbach alpha değeri ise .73 olarak belirlenmiştir. Analiz sonucunda; fen okuryazarlığı ve karar verme becerisinin sınıf seviyesine bağlı olarak anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği görülmüştür. Ayrıca, bu iki ölçekten alınan puanlar arasında ise negatif anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Cumghuriyet İnternational Journal of Education |
Dergi ISSN | 2147-1606 |
Dergi Tarandığı Indeksler | EBSCO |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2016 |
Cilt No | 5 |
Sayı | 4 |
Sayfalar | 16 / 30 |