Yazarlar |
Cemalettin Ayas
Sinop Üniversitesi, Türkiye |
Hüseyin Kaya
Süleyman Demirel Üniversitesi, Türkiye |
Dr. Öğr. Üyesi Bekir TAŞTAN
Sinop Üniversitesi, Türkiye |
Adem Özder
Fatih Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmada Ortaokul 6. Sınıf Sosyal Bilgiler dersi "İnsanlar, Yerler ve Çevreler" öğrenme alanı kapsamında oluşturulan "Yeryüzünde Yaşam" ünitesindeki harita ve ölçek konusu ele alınmıştır. Konu ile ilgili kazanım "Farklı ölçeklerde çizilmiş haritalardan yararlanarak ölçek değiştiğinde haritanın değişen özellikleri hakkında çıkarımlarda bulunur" şeklindedir. Burada doğrudan verilmesi istenen beceri "Harita okuma ve atlas kullanma" iken doğrudan kazandırılması istenen değer de "Doğal çevreye duyarlılıktır. Mevcut çalışma, ilgili kazanım için açık kaynak kodlu CBS yazılımlarından QGIS ve Google Earth görüntülerini kullanarak Sosyal Bilgiler dersi için örnek bir uygulama geliştirmeyi amaçlamıştır. Uygulama için ilk önce Google Earth programı bilgisayara indirilmiş, daha sonra arama bölümüne yaşanılan yer yazılmıştır. Görüntü ekrana gelince görüntü büyütülerek kaydedilmiş, projeksiyonlandırılmış, yer konumlandırılması yapılarak sayısallaştırma işlemi başlamıştır. Uygulama bölümünde ise yaşanılan yerin haritasının nasıl ardından açık kaynak kodlu CBS yazılımında oluşturulduğu ve harita unsurlarının haritaya nasıl eklendiği, harita çıktısının nasıl alındığı anlatılmıştır. Bu çalışma ile öğrencilerin kendileri tarafından öğretim teknolojilerini işe koşarak bahsi geçen konu ve kazanım ile ilgili olarak aktif öğrenme ilkesi çerçevesinde örnek bir uygulama geliştirilmesi hedeflenmiştir |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Marmara Coğrafya Dergisi |
Dergi ISSN | 1303-2429 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 07-2015 |
Sayı | 32 |
Sayfalar | 43 / 60 |
Makale Linki | www.marmaracografya.com |