| Yazarlar (2) |
|
Sinop Üniversitesi, Türkiye |
Dr. Öğr. Üyesi Bekir TAŞTAN
Sinop Üniversitesi, Türkiye |
| Özet |
| Bu çalışma internet tabanlı haritaların sosyal bilgiler öğretiminde kullanılması ve ölçek değişikliğinin harita detaylarına olan etkisinin öğrencilerin gözüyle nasıl algılandığının belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma Sinop Üniversitesi Çocuk Üniversitesi bilimsel araştırma projesi kapsamında gerçekleştirilmiştir. Çalışmada internet tabanlı haritalarla ilgili etkinlikler Sinop’taki ortaokullarda öğrenim gören 6. sınıftaki 30 öğrenciyle birlikte gerçekleştirilmiştir. Ölçek değişikliğinin harita özelliklerine olan etkisini ölçebilmek için nitel araştırma yöntemlerinden örnek olay tarama modeli kullanılmış ve öğrencilerin uygulama sırasında karşılaştırmalarına dair düşünceleri yazılı olarak alınmıştır. Çalışmada öğrencilerin aynı ölçekli haritaları kullanarak harita detay okumalarını doğru yaptıkları ancak farklı ölçekli haritalara ait detay okumalarında yanlışlıklar yaptıkları belirlenmiştir. |
| Anahtar Kelimeler |
| Makale Türü | Özgün Makale |
| Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale |
| Dergi Adı | Coğrafya Eğitimi Dergisi |
| Dergi ISSN | 2149-522X |
| Makale Dili | Türkçe |
| Basım Tarihi | 01-2016 |
| Cilt No | 2 |
| Sayı | 1 |
| Sayfalar | 20 / 29 |
| Makale Linki | http://www.cd.org.tr/fc_images/file/Cografya%20Egitimi%20Dergisi/2016_1/2_1_3_ayas_tastan.pdf |