img
img
İnternet Tabanlı Haritaların Sosyal Bilgiler Eğitiminde Kullanılması   
Yazarlar (2)
Cemalettin Ayas
Sinop Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Bekir TAŞTAN Dr. Öğr. Üyesi Bekir TAŞTAN
Sinop Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu çalışma internet tabanlı haritaların sosyal bilgiler öğretiminde kullanılması ve ölçek değişikliğinin harita detaylarına olan etkisinin öğrencilerin gözüyle nasıl algılandığının belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma Sinop Üniversitesi Çocuk Üniversitesi bilimsel araştırma projesi kapsamında gerçekleştirilmiştir. Çalışmada internet tabanlı haritalarla ilgili etkinlikler Sinop’taki ortaokullarda öğrenim gören 6. sınıftaki 30 öğrenciyle birlikte gerçekleştirilmiştir. Ölçek değişikliğinin harita özelliklerine olan etkisini ölçebilmek için nitel araştırma yöntemlerinden örnek olay tarama modeli kullanılmış ve öğrencilerin uygulama sırasında karşılaştırmalarına dair düşünceleri yazılı olarak alınmıştır. Çalışmada öğrencilerin aynı ölçekli haritaları kullanarak harita detay okumalarını doğru yaptıkları ancak farklı ölçekli haritalara ait detay okumalarında yanlışlıklar yaptıkları belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Coğrafya Eğitimi Dergisi
Dergi ISSN 2149-522X
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2016
Cilt No 2
Sayı 1
Sayfalar 20 / 29
Makale Linki http://www.cd.org.tr/fc_images/file/Cografya%20Egitimi%20Dergisi/2016_1/2_1_3_ayas_tastan.pdf
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş