| Yazarlar (1) |
Dr. Öğr. Üyesi Semiha Betül TAKICAK
Türkiye |
| Özet |
| Bilimlerin kraliçesi olarak nitelenen matematik, binlerce yıllık bir geçmişe sahiptir. Matematiğin kendi eğitim yaşantıları, bu geçmişten ayrı düşünülemez. Bu çalışmada, matematik eğitiminde, matematik tarihinin işe koşulmasının önemi; matematik tarihi, matematik eğitimi felsefesi ve çağdaş matematik eğitimi yaklaşımları açısından vurgulanmıştır. Yarı deneyselcilik felsefesinin ilham kaynağı olan Lakatos matematiksel bilginin gelişim modelinde çıkış noktası olarak matematik tarihini alması, matematik eğitiminde matematik tarihinin kullanılması adına güçlü bir referanstır. Modern matematik eğitimi yaklaşımları açısından düşünüldüğünde ise, gerçekçi matematik eğitiminin (RME) beslendiği ana kaynak problem çözmedir. Matematiğin tarihsel gelişimi düşünüldüğünde de genelde bir problem çözme aktivitesi olarak geliştiği, değiştiği görülmektedir. RME, problem çözmeyle matematik tarihi etkili bir şekilde sentezlemiştir. |
| Anahtar Kelimeler |
| Makale Türü | Özgün Makale |
| Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale |
| Dergi Adı | DÖRT ÖGE |
| Dergi ISSN | 2146-7064 |
| Dergi Tarandığı Indeksler | Asos, The Philosopher’s Index |
| Makale Dili | Türkçe |
| Basım Tarihi | 06-2014 |
| Cilt No | 3 |
| Sayı | 5 |
| Sayfalar | 233 / 244 |