img
img
Matematik Eğitiminde Matematik Tarihi Gerekliliğinin Felsefi Temelleri ve Gerçekçi Matematik Eğitiminde Matematik Tarihinin Önemi     
Yazarlar (1)
Dr. Öğr. Üyesi Semiha Betül TAKICAK Dr. Öğr. Üyesi Semiha Betül TAKICAK
Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bilimlerin kraliçesi olarak nitelenen matematik, binlerce yıllık bir geçmişe sahiptir. Matematiğin kendi eğitim yaşantıları, bu geçmişten ayrı düşünülemez. Bu çalışmada, matematik eğitiminde, matematik tarihinin işe koşulmasının önemi; matematik tarihi, matematik eğitimi felsefesi ve çağdaş matematik eğitimi yaklaşımları açısından vurgulanmıştır. Yarı deneyselcilik felsefesinin ilham kaynağı olan Lakatos matematiksel bilginin gelişim modelinde çıkış noktası olarak matematik tarihini alması, matematik eğitiminde matematik tarihinin kullanılması adına güçlü bir referanstır. Modern matematik eğitimi yaklaşımları açısından düşünüldüğünde ise, gerçekçi matematik eğitiminin (RME) beslendiği ana kaynak problem çözmedir. Matematiğin tarihsel gelişimi düşünüldüğünde de genelde bir problem çözme aktivitesi olarak geliştiği, değiştiği görülmektedir. RME, problem çözmeyle matematik tarihi etkili bir şekilde sentezlemiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı DÖRT ÖGE
Dergi ISSN 2146-7064
Dergi Tarandığı Indeksler Asos, The Philosopher’s Index
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2014
Cilt No 3
Sayı 5
Sayfalar 233 / 244
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 16

Paylaş