img
img
AİLE KATILIMI: BİR KAVRAMSAL VE DURUMSAL ANALİZ ÇALIŞMASI   
Yazarlar (1)
Prof. Dr. Emine Nihal LİNDBERG Prof. Dr. Emine Nihal LİNDBERG
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Aile katılımı; anne baba beklentileri ve istekleri, anne baba denetimi ve ev kuralları, anne baba ve çocuk arasındaki iletişim, çocuğun evdeki faaliyetleri, anne babaların okula yönelik tutumları, öğretmenle kurulan iletişim, ödevlerin kontrol edilmesi, sınıf/okul faaliyetlerine katılma gibi değişkenler aracılığıyla tanımlanmaktadır. Araştırmalar, katılımın, öğrenci, aile ve öğretmenler ile ilgili olduğu kadar bütün olarak okulun gelişimi ve etkililiği ile ilgili de önemli yararları olduğunu göstermektedir. Türkiye’de katılımı sağlamaya yönelik yasal düzenlemelere ve MEB tarafından yürütülen kimi projelere karşın uygulamalar istenen düzeye ulaşmaktan uzaktır. Öğretmen, yönetici ve ana babaların, aile katılımına yönelik tutumları, onların ne düzeyde ve nasıl bir katılım göstereceklerini ya da gösterilmesini istediklerini/beklediklerini belirleyen önemli etmenlerden birisidir. Üstelik genel olarak bir sınıf ya da okuldaki katılım çalışmalarının başarısı ve sürekliliğini sağlamanın ilk basamağı, başta ana baba ve öğretmenler olmak üzere sürece dahil olan tüm bireylerin katılımla ilgili olumlu tutumlarının olmasıdır. Ancak araştırmalar, olumlu tutumlardan çok aile katılımına yönelik olumsuz tutumlardan bahsetmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi
Dergi ISSN 2149-0848
Dergi Tarandığı Indeksler sobıad, cıtefactor, sindex, türk eğitim indeksi, akademik dizin
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2017
Cilt No 4
Sayı 13
Sayfalar 51 / 72
Doi Numarası 10.16991/INESJOURNAL.1492
Makale Linki http://inesjournal.com/Makaleler/859365378_03-id-1494.pdf
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 28
AİLE KATILIMI: BİR KAVRAMSAL VE DURUMSAL ANALİZ ÇALIŞMASI

Paylaş