img
img
Family involvement at elementary school A validity and reliabilitiy study p İlkokul ve ortaokullarda aile katılımı Bir geçerlilik ve güvenirlilik çalışması     
Yazarlar (2)
Prof. Dr. Emine Nihal LİNDBERG Prof. Dr. Emine Nihal LİNDBERG
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Kevser Oğuz
Devamını Göster
Özet
The aim of the study was to adapt the subscales for parents and students of the Scale for School and Family Involvement in Elementary Schools developed by Sheldon and Epstein and the subscale for teacher developed by Epstein and Salinas. The scales were administered to 353 teachers, 319 parents and 382 students. The reliability of the scales has been determined by calculating the Cronbach Alpha internal consistency coefficient. On the other hand, the structural validity of the scales has been determined by confirmatory factor analysis. Although the scores of GFI is low, the scores of χ2/sd, RMSEA, SRMR and CFI showing a good fit give information about the goodness of the scale validity. In conclusion, the reliability and validity scores show that the scales are suitable to use by Turkish subjects.ÖzetBu çalışmada, İlk ve Ortaokullarda Okul ve Aile Katılımı ölçeğinin, Epstein ve Salinas tarafından geliştirilen anne-baba ve öğrenci ölçekleri ile Sheldon ve Epstein tarafından geliştirilen öğretmen ölçeklerinin Türkçe’ye uyarlanması amaçlanmıştır. Ölçekler, 353 öğretmen, 319 anne-baba ve 382 öğrenciye uygulanmıştır. Ölçeklerin güvenirlilikleri, Cronbach alfa iç tutarlılık katsayısı yoluyla belirlenmiştir. Doğrulayıcı faktör analizi yoluyla da yapı geçerliliklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Analizler sonunda uyum istatistiklerinden GFI değerlerinin kabul sınırlarının altında olmasına karşın, χ2/sd, RMSEA, SRMR ve CFI değerleri kabul sınırlarında ya da Kabul sınırlarının üstündedir. Sonuç olarak, ölçeğin, çalışma sonunda elde edilen güvenirlilik ve geçerlilik değerlerine göre, ülkemizde kullanımının uygun olduğu belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Journal of Human Sciences
Dergi ISSN 2458-9489
Dergi Tarandığı Indeksler Index Copernicus International
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 09-2016
Cilt No 13
Sayı 3
Sayfalar 4135 / 4155
Doi Numarası 10.14687/ijhs.v13i3.3711
Makale Linki https://www.j-humansciences.com/ojs/index.php/IJHS/article/view/3711