img
img
Ortaokul 7. Sınıf Öğrencilerinin Finans Kavramına Yönelik Metaforik Algıları     
Yazarlar (2)
Arş. Gör. Mehmet YAVAŞ Arş. Gör. Mehmet YAVAŞ
Türkiye
Bülent Akbaba
Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu araştırmanın amacı, Finans kavramının Ortaokul 7. Sınıf öğrencileri tarafından nasıl algılandığını ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda, öğrencilerin ilgili kavrama yönelik geliştirmiş oldukları metaforlar ve çizdikleri karikatür/resimler incelenmiştir. Nitel araştırma deseninde gerçekleştirilmiş olan araştırmada mecazlar yoluyla veri toplama ve doküman analizi yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu; sosyo-ekonomik düzey (SED) verileri göz önünde bulundurularak, 2017-2018 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Ankara ilinin üst ve alt SED’e sahip merkez ilçelerinden maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemine uygun olarak seçilen 3 ortaokulda çalışmaya katılım gösteren 151 (80 kız-71 erkek) 7. Sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Katılımcılardan elde edilen verilerin çözümlenmesinde ve yorumlanmasında içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; katılımcıların SED farkı gözetilmeksizin finans …
Anahtar Kelimeler
Bildiri Türü Tebliğ/Bildiri
Bildiri Alt Türü Tam Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum)
Bildiri Niteliği Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum
Bildiri Dili Türkçe
Kongre Adı 7. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu
Kongre Tarihi 11-10-2018 / 13-10-2018
Basıldığı Ülke Türkiye
Basıldığı Şehir Kırşehir
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş