Yazarlar (2) |
![]() Türkiye |
![]() Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı, Finans kavramının Ortaokul 7. Sınıf öğrencileri tarafından nasıl algılandığını ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda, öğrencilerin ilgili kavrama yönelik geliştirmiş oldukları metaforlar ve çizdikleri karikatür/resimler incelenmiştir. Nitel araştırma deseninde gerçekleştirilmiş olan araştırmada mecazlar yoluyla veri toplama ve doküman analizi yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu; sosyo-ekonomik düzey (SED) verileri göz önünde bulundurularak, 2017-2018 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Ankara ilinin üst ve alt SED’e sahip merkez ilçelerinden maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemine uygun olarak seçilen 3 ortaokulda çalışmaya katılım gösteren 151 (80 kız-71 erkek) 7. Sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Katılımcılardan elde edilen verilerin çözümlenmesinde ve yorumlanmasında içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; katılımcıların SED farkı gözetilmeksizin finans … |
Anahtar Kelimeler |
Bildiri Türü | Tebliğ/Bildiri |
Bildiri Alt Türü | Tam Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum) |
Bildiri Niteliği | Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum |
Bildiri Dili | Türkçe |
Kongre Adı | 7. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu |
Kongre Tarihi | 11-10-2018 / 13-10-2018 |
Basıldığı Ülke | Türkiye |
Basıldığı Şehir | Kırşehir |