img
img
Ortaöğretim Okullarında Öğrenci Görüşlerine Göre Aile Katılımı Bir Ölçek Uyarlaması   
Yazarlar (2)
Prof. Dr. Emine Nihal LİNDBERG Prof. Dr. Emine Nihal LİNDBERG
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Ayşe Nur Demircan
Devamını Göster
Özet
Bu çalışmanın amacı Epstein, Connors ve Salinas (1993) tarafından geliştirilen "Ortaöğretim Okullarında Aile Katılımı: Öğrenci Ölçeği‖nin Türkçe’ye uyarlanmasıdır. Çalışmanın araştırma grubunu, Kastamonu İl merkezindeki ortaöğretim okullarında öğrenim gören 285 öğrenci oluşturmaktadır. Özgün ölçeğin 19 boyutlu yapısı, ölçeği geliştiren grupla yapılan yazışmalardan sonra 8 boyutlu bir yapıya dönüştürülmüştür. Bununla birlikte verilerin doğrulayıcı faktör analizi için uygun olup olmadığı ile ilgili analizler, model-veri uyumunu ortaya koymuş, bu nedenle açımlayıcı faktör analizi uygulanmamıştır. Doğrulayıcı faktör analizi sonucunda χ2/sd oranı 1.61, RMSEA 0.047, SRMR 0.072, CFI 0.80 ve GFI 0.62 olarak bulunmuştur. Model-veri uyum indeksleri bütünüyle incelendiğinde, χ2/sd oranı, RMSEA, SRMR değerlerinin kabul sınırlarında olduğu; CFI ve GFI değerlerinin ise kabul sınırlarının altında olduğu ortaya çıkmıştır. Ancak CFI ve GFI’nın düşük olmasına karşın, diğer indekslerdeki özelliklede χ2/sd, RMSEA ve SRMR değerlerinin kabul sınırlarında ve iyi uyumu gösteriyor olması, ölçeğin yapı geçerliliğinin iyiliği hakkında da bilgi vermektedir. Ölçeğin güvenirliliği de .84 olarak belirlenmiştir. Böylece uyarlanan ölçeğin araştırmacılar ve okullar tarafından, Türkiye’de kullanılmasının uygun olduğu belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Anadolu Journal of Educational Sciences International
Dergi Tarandığı Indeksler ASOS Academia Social Sciences Index
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2013
Cilt No 3
Sayı 1
Sayfalar 35 / 46
Makale Linki http://www.ajesi.anadolu.edu.tr/
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 15

Paylaş