img
Comparison of Child Sexual Abuse Knowledge and Attitude Levels of Parents of Special Needs Children with Normally Developing Children    
Yazarlar
Doç. Dr. Havva KAÇAN
Türkiye
Funda Gümüş
Türkiye
Doç. Dr. Eren YILDIZ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmanın amacı, özel gereksinimli ve normal gelişim gösteren çocuğa sahip ebeveynlerin çocuk cinsel istismarı bilgi ve tutum düzeylerini karşılaştırmaktır. Araştırma kesitsel, tanımlayıcı, ilişki arayıcı desende olup, örneklemini 153 normal çocuk ve 75 özel gereksinimli çocuk ebeveyni olmak üzere toplam 228 ebeveynden oluşmuştur. Verilerin toplanmasında Kişisel Bilgi Formu ve Ebeveynler İçin Çocuk İstismarı Bilgi/Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Çocuk İstismarı Bilgi ve Tutum düzeyi üzerinde açıklayıcılık gücü olan tek bağımsız değişkenin eğitim durumu olduğu saptandı ve bu değişken ile oluşturulan modelde, eğitim durumunun Çocuk İstismarı Bilgi ve Tutum Ölçeği toplam puan üzerindeki değişimin %2,9’unu açıkladığı belirlendi. Ebeveynlerin %94,8’inin çocuğa yönelik cinsel istismar hakkında daha önceden eğitim almadıkları, ancak bilgi sahibi oldukları belirlendi. Ebeveynlerin cinsel istismara yönelik bilgi ve tutumunun ebeveynlerin eğitim durumundan etkilendiği saptandı. Bu bağlamda, ruh sağlığı ve psikiyatri hemşirelerinin düzenleyeceği okul temelli programlar ile farkındalıkları arttırılmalıdır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Current Approaches in Psychiatry
Dergi ISSN 1309-0658
Dergi Tarandığı Indeksler DOAJ, EBSCO
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 07-2023
Cilt No 15
Doi Numarası 10.18863/pgy.1271623
Makale Linki http://dx.doi.org/10.18863/pgy.1271623