img
Orta Asya Türk Devletlerinde Türkiye’nin Turistik İmajı: Kırgızistan ve Kazakistan’da Bir Alan Araştırması   
Yazarlar
Bilgehan Gülcan
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Evren Güçer
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Kutay OKTAY Prof. Dr. Kutay OKTAY
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Mustafa Murat Kızanlıklı
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Özet
Türkiye turizmi için hedef pazar niteliğindeki Orta Asya Türk Devletleri'nde Türkiye'nin turistik imajının ortaya konulması, ilgili ülkelere yönelik gerçekleştirilecek turizm pazarlamasının nitelik ve kapsamının belirlenmesine temel teşkil etmektedir. Buradan hareketle araştırmanın amacı, Orta Asya Türk Devletleri'nden Kazakistan ve Kırgızistan'daki Türkiye'ye yönelik turistik imajın ve ziyaret eğiliminin belirlenmesidir. Araştırmada Kırgızistan ve Kazakistan'daki farklı meslek gruplarındaki 674 kişiden veri toplanmıştır. İstatistiksel analiz sonuçlarına göre, genel Türkiye imajının yüksek derecede olumlu olduğu, bu olumlu imajın Türkiye'yi daha önce ziyaret etmiş olanlarda daha yüksek seviyede ve genel imaj oluşumunda en etkili bilgi kaynaklarının "arkadaşlar, meslektaşlar ve akrabalar" ve "filmler ve TV dizileri" olduğu anlaşılmıştır. Ayrıca Türkiye'ye yapılan ziyaretlerde öncelikli amacın "tatil" ve bununla uyumlu olarak Türkiye denilince ilk akla gelen başlığın da "deniz, tatil ve turizm" olduğu ortaya çıkmıştır. Katılımcıların destinasyon özelliklerine ilişkin algılamaları ile Türkiye'yi ziyaret etme eğilimleri ve sahip oldukları destinasyon imajı arasında da ilişki tespit edilmiştir (p< 0,01)
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Bilig: Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi
Dergi ISSN 1301-0549
Dergi Tarandığı Indeksler SSCI
Dergi Grubu Q4
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2017
Cilt No 2017
Sayı 81
Sayfalar 105 / 137
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 5

Paylaş