Yazarlar |
Bilgehan Gülcan
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Evren Güçer
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Prof. Dr. Kutay OKTAY
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Mustafa Murat Kızanlıklı
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Türkiye turizmi için hedef pazar niteliğindeki Orta Asya Türk Devletleri'nde Türkiye'nin turistik imajının ortaya konulması, ilgili ülkelere yönelik gerçekleştirilecek turizm pazarlamasının nitelik ve kapsamının belirlenmesine temel teşkil etmektedir. Buradan hareketle araştırmanın amacı, Orta Asya Türk Devletleri'nden Kazakistan ve Kırgızistan'daki Türkiye'ye yönelik turistik imajın ve ziyaret eğiliminin belirlenmesidir. Araştırmada Kırgızistan ve Kazakistan'daki farklı meslek gruplarındaki 674 kişiden veri toplanmıştır. İstatistiksel analiz sonuçlarına göre, genel Türkiye imajının yüksek derecede olumlu olduğu, bu olumlu imajın Türkiye'yi daha önce ziyaret etmiş olanlarda daha yüksek seviyede ve genel imaj oluşumunda en etkili bilgi kaynaklarının "arkadaşlar, meslektaşlar ve akrabalar" ve "filmler ve TV dizileri" olduğu anlaşılmıştır. Ayrıca Türkiye'ye yapılan ziyaretlerde öncelikli amacın "tatil" ve bununla uyumlu olarak Türkiye denilince ilk akla gelen başlığın da "deniz, tatil ve turizm" olduğu ortaya çıkmıştır. Katılımcıların destinasyon özelliklerine ilişkin algılamaları ile Türkiye'yi ziyaret etme eğilimleri ve sahip oldukları destinasyon imajı arasında da ilişki tespit edilmiştir (p< 0,01) |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Bilig: Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi |
Dergi ISSN | 1301-0549 |
Dergi Tarandığı Indeksler | SSCI |
Dergi Grubu | Q4 |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2017 |
Cilt No | 2017 |
Sayı | 81 |
Sayfalar | 105 / 137 |