Yazarlar |
Ömer Saraç
Türkiye |
Cenk Murat Koçoğlu
Türkiye |
Prof. Dr. Kutay OKTAY
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Orhan Batman
Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı bağımsız Türk Dünyası devletlerinin destinasyon imajının belirlenmesidir. Araştırmada veriler anket tekniği ile elde edilmiş, kolayda örnekleme yöntemi uygulanarak Türkiye’deki 44 farklı ilden toplamda 679 örnekleme ulaşılmıştır. Elde edilen veriler istatistik paket programıyla analiz edilmiştir. Analizlere göre Türk Dünyası devletlerinin destinasyon imajı yüksek bir ortalamaya sahiptir. Güven boyutunun, destinasyon imajını oluşturan diğer tüm boyutlarla pozitif ilişkisinin en yüksek boyut olduğu belirlenmiştir. Özgün kültür ve çekicilik boyutunun ise algılama düzeyi en yüksek olan boyut olduğu tespit edilmiştir. Öte yandan daha önce Türk Dünyası devletlerini ziyaret eden turistlerin destinasyon algısı ortalamalarının, ziyaret etmeyenlere göre daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | ESCI dergilerinde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Sosyoekonomi |
Dergi ISSN | 1305-5577 |
Dergi Tarandığı Indeksler | ESCI, SCOPUS |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 10-2023 |
Cilt No | 31 |
Sayı | 58 |
Sayfalar | 366 / 386 |
Doi Numarası | 10.17233/sosyoekonomi.2023.04.18 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2436599 |