Yazarlar (3) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() Türkiye |
![]() |
Özet |
Amaç: Bu çalışmada, marka reklamı (MRR), marka tatmini (MRT), marka deneyimi (MRD) ve marka sadakati (MRS) ilişkisini ortaya koymak amaçlanmaktadır. Yöntem: Çalışmada nicel veri toplama yöntemlerinden anket tekniği kullanılmıştır. Ankara'da bulunan uluslararası zincir otelde konaklayan misafirler arasından kolayda örnekleme yöntemiyle 268 misafire ulaşılmıştır. Verilerin analizinde korelasyon, regresyon ve sıralı regresyon testleri uygulanmıştır.Bulgular: Korelasyon analizi sonucuna göre marka reklamı, marka deneyimi, marka tatmini ve marka sadakati arasında pozitif ilişki olduğu tespit edilmiştir. Regresyon analizi sonuçlarına bakıldığında, marka reklamı ve marka tatmininin marka deneyimi ve marka sadakati üzerinde anlamlı etkisinin olduğu belirlenmiştir. Ayrıca marka reklamı, marka deneyimi ve marka sadakati değişkenleri üzerinde marka tatmininin kısmi aracılık rolü olduğu tespit edilmiştir. Tartışma: Analizler neticesinde ortaya çıkan bulgular literatürde yer alan ilgili çalışmalardan elde edilen sonuçlarla karşılaştırılmış ve birtakım öneriler geliştirilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi |
Dergi ISSN | 2587-1080 |
Dergi Tarandığı Indeksler | SIS, SOBIAD, ISI, DRJI, Türkiye Turizm İndex, Jj-Gatei |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2022 |
Cilt No | 7 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 44 / 59 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/tdtad/issue/74618/1211553 |