img
img
Marka Reklamının Marka Deneyimi ve Marka Sadakatine Etkisinde Marka Tatmininin Aracılık Rolü: Otel Konukları Üzerine Bir Araştırma   
Yazarlar (3)
Doç. Dr. Alev SÖKMEN Doç. Dr. Alev SÖKMEN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Arş. Gör. Dr. Selda YORDAM DAĞISTAN Arş. Gör. Dr. Selda YORDAM DAĞISTAN
Türkiye
Aslı Eren
Devamını Göster
Özet
Amaç: Bu çalışmada, marka reklamı (MRR), marka tatmini (MRT), marka deneyimi (MRD) ve marka sadakati (MRS) ilişkisini ortaya koymak amaçlanmaktadır. Yöntem: Çalışmada nicel veri toplama yöntemlerinden anket tekniği kullanılmıştır. Ankara'da bulunan uluslararası zincir otelde konaklayan misafirler arasından kolayda örnekleme yöntemiyle 268 misafire ulaşılmıştır. Verilerin analizinde korelasyon, regresyon ve sıralı regresyon testleri uygulanmıştır.Bulgular: Korelasyon analizi sonucuna göre marka reklamı, marka deneyimi, marka tatmini ve marka sadakati arasında pozitif ilişki olduğu tespit edilmiştir. Regresyon analizi sonuçlarına bakıldığında, marka reklamı ve marka tatmininin marka deneyimi ve marka sadakati üzerinde anlamlı etkisinin olduğu belirlenmiştir. Ayrıca marka reklamı, marka deneyimi ve marka sadakati değişkenleri üzerinde marka tatmininin kısmi aracılık rolü olduğu tespit edilmiştir. Tartışma: Analizler neticesinde ortaya çıkan bulgular literatürde yer alan ilgili çalışmalardan elde edilen sonuçlarla karşılaştırılmış ve birtakım öneriler geliştirilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi
Dergi ISSN 2587-1080
Dergi Tarandığı Indeksler SIS, SOBIAD, ISI, DRJI, Türkiye Turizm İndex, Jj-Gatei
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2022
Cilt No 7
Sayı 2
Sayfalar 44 / 59
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/tdtad/issue/74618/1211553
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 1

Paylaş