img
Kıyaslama Benchmarking Kavramı ve Otel İşletmelerinde Uygulanabilirliği Üzerine Kavramsal Bir İnceleme    
Yazarlar
Topaloğlu Melih
Doç. Dr. Alev SÖKMEN Doç. Dr. Alev SÖKMEN
Başkent Üniversitesi, Türkiye
Özet
Otel endüstrisi ülke ekonomisinin gelişmesi için heyecanlandırıcı potansiyeli ile yaşamsal önem taşımaktadır. Bu çalışma sözü edilen endüstrinin bu potansiyeli karşılamaya ayak uydurmasına yardımcı olmayı amaç edinmiştir. Bu doğrultuda otel işletmelerinin müşteri beklenti ve ihtiyaçlarını karşılama ile memnuniyetlerini artırma konusundaki kriterlere Kıyaslama çerçevesinde değinilmiştir. Öncelikle konuya ışık tutması açısından kıyaslamanın tarihsel gelişimi ele alınmış, daha sonra çeşitleri açıklanarak, işletmelerin kıyaslamaya neden ihtiyaç duydukları, uyulması gereken temel prensipler ve hem şirketler tarafından uygulanan hem de bazı yazarlar tarafından önerilen kıyaslama süreçleri sunulmuştur. Daha önce işletmelerce uygulanan kıyaslama modellerinden örnekler verilmiş ve otel işletmelerinin stratejik planlamalarını yaparken kıyaslamayı kullanabileceklerinin üzerinde durulmuştur, Kıyaslamanın daha iyi kullanımı yönünde otel işletmelerine adapte edilebilir stratejiler tasarlanmıştır. Bu kavramsal stratejiler çerçevesinde, yalnızca işletmeye veya iç ve dış müşteriye değil, ülke ekonomisine de kar getirecek ve en iyilerle rekabete dayalı uygulamalar gerçekleştirilebilecektir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Gazi Üniversitesi, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1301-4838
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2002
Sayı 2
Sayfalar 51 / 77
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 4
Google Scholar 15

Paylaş