Yazarlar (1) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmada örgütsel özdeşleşme, örgütsel bağlılık ve iş tatmini ilişkisini ortaya koymakamaçlanmıştır. Araştırma verileri, üç adet beş yıldızlı otel işletmesinde çalışan 708 kişidenelde edilmiştir. Korelasyon analizi sonucunda örgütsel özdeşleşme, örgütsel bağlılık ve iştatmini arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunduğu tespit edilmiştir. Regresyonanalizi sonuçlarına göre ise örgütsel özdeşleşmenin örgütsel bağlılık ve iş tatmini üzerindeanlamlı bir etkisinin olduğunu ve örgütsel bağlılığın da iş tatmini üzerinde anlamlı biretkisinin olduğunu göstermektedir. Buna göre otel çalışanlarının örgütsel özdeşleşmealgılarının artması durumunda örgütsel bağlılık ve iş tatmini düzeylerinin artacağıgörülmektedir. Aynı zamanda örgütsel bağlılıklarının artması durumunda da iş tatminiseviyelerinin artacağı ifade edilebilir. Öte yandan araştırma bulguları otel işletmelerindeörgütsel özdeşleşmenin iş tatmini üzerindeki etkisinde örgütsel bağlılığın kısmi aracılıketkisinin olduğunu göstermektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Journal of Tourism and Gastronomy Studies |
Dergi ISSN | 2147-8775 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 05-2019 |
Cilt No | 7 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 980 / 990 |
Doi Numarası | 10.21325/jotags.2019.403 |
Makale Linki | https://jotags.org/2019/vol7_issue2_article18.pdf |