img
Elektronik Müşteri İlişkileri Uygulamalarının Algılanan İlişki Kalitesi ve MüşteriSadakati Üzerine Etkisi: Havayolu Sektöründe Bir Araştırma     
Yazarlar
Doç. Dr. Alev SÖKMEN Doç. Dr. Alev SÖKMEN
Başkent Üniversitesi, Türkiye
Mehmet Baş
Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, Türkiye
Özet
Amaç – Havayolu şirketleri de, mal ve/veya hizmet üreten diğer işletmeler gibi rekabet avantajıelde edebilmek, tüketici istek ve ihtiyaçlarını tatmin edebilmek amacıyla birtakım farklıuygulamalara başvurmaktadırlar. Son dönemlerde bu uygulamalardan önde geleni ise,elektronik müşteri ilişkileri yönetimidir. Bu araştırma ile elektronik müşteri ilişkileriuygulamaları ile ilişki kalitesi ve müşteri sadakati ilişkilerinin ortaya konulması amaçlanmıştır.Yöntem – Araştırmanın verileri Ankara’da Gazi Üniversitesi’nde yüksek lisans eğitimi gören479 katılımcıdan elde edilmiştir. Çalışmada öncelikle geçerlilik ve güvenilirlik analizleriyapılmıştır. Söz konusu bağımlı ve bağımsız değişkenler arasındaki ilişkileri ortaya koyabilmek,ayrıca hipotezleri test edebilmek için korelasyon ve regresyon analizleri gerçekleştirilmiştir.Bulgular – Tüm değişkenler arasında anlamlı ilişki çıkmıştır. Sonuçlar, elektronik müşteriilişkileri uygulamalarının ilişki kalitesi ve müşteri sadakati oluşturmada önemli rol oynadığınıgöstermektedir. Aracılık etkisini, ortaya koyabilmek için Baron ve Kenny’nin dört aşamalımodeli uygulanmıştır.Tartışma – Elde edilen bulgulardan ilişki kalitesinin elektronik müşteri ilişkileriuygulamalarının müşteri sadakatine etkisinde aracılık rolü oynadığı da tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı İşletme Araştırmaları Dergisi
Dergi ISSN 1309-0712
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 03-2019
Cilt No 11
Sayı 1
Sayfalar 641 / 652
Doi Numarası 10.20491/isarder.2019.625
Makale Linki https://www.isarder.org/cilt-11-sayi-1-2019/