img
Kariyer Geleceği Algısının İş Tatmini ve İşten Ayrılma Niyetine Etkisi: Bir Kamu Kurumunda Araştırma.     
Yazarlar
Doç. Dr. Alev SÖKMEN Doç. Dr. Alev SÖKMEN
Başkent Üniversitesi, Türkiye
Belgin Aydıntan
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Özet
Çalışanlar bireysel kariyer planlaması yaparak kişisel yetenekleri, ilgi alanları, bilgi birikimleri, güçlü ve zayıf yönleri hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu doğrultuda geleceğe ilişkin kariyer hedeflerini belirlerler. Örgütler de misyonlarını ve vizyonlarını gerçekleştirmek ve bu sayede yaşamlarını sürdürebilmek için çalışanlarına kariyer hedeflerini gerçekleştirebilecekleri örgüt ortamını (gerekli koşulları/imkânları) sağlamak durumundadırlar. Bu nedenlerle kariyer planlaması, öncelikle bireysel anlamda çalışanların ve dolayısıyla da örgütlerin geleceği açısından önemi nedeniyle araştırmacıların dikkatini çeken konuların başında yer almaktadır. Bu çalışmada çalışanların kariyer geleceği algısının iş tatmini ve işten ayrılma niyetine etkisini ortaya koymak amaçlanmıştır. Söz konusu etki, bir kamu işletmesinde çalışan 196 kişi örnekleminde incelenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre kariyer geleceği algısı boyutlarından kariyer uyumluluğu ve kariyer iyimserliğinin iş tatmini üzerinde anlamlı ve pozitif yönlü bir etkisinin olduğu, algılanan bilgi boyutunun ise iş tatmini üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığı görülmüştür. Diğer taraftan kariyer uyumluluğu ve kariyer iyimserliğinin işten ayrılma niyeti üzerinde anlamlı ve negatif yönlü bir etkisinin olduğu, ancak algılanan bilginin işten ayrılma niyeti üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığı da tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Journal of Business Research Turk-ISARDER
Dergi ISSN 1309-0712
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2016
Cilt No 8
Sayı 3
Sayfalar 251 / 263
Makale Linki https://www.isarder.org/cilt-8-sayi-3-2016/
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 13
Google Scholar 32

Paylaş