Yazarlar |
Doç. Dr. Alev SÖKMEN
Başkent Üniversitesi, Türkiye |
Aybüke Elif Ceyhun Sezgin
|
Özet |
Bu uygulamalar hizmet işletmeleri açısından ele alındığında, hizmetlerin farklı özellikleri ve çalışan- müşteri etkileşimi kapsamında sınır birim personelinin kritik rol oynadıkları ifade edilebilir. Bu temel bilgilerden hareketle çalışanların iş tatminlerinin ve işten ayrılma niyetlerinin bağlılıkları ve performansları üzerinde belirleyici bir rol oynayabileceği düşünülmektedir. Yukarıda verilen bilgiler ışığında bu çalışmada, sınır birim çalışanlarının iş tatmin düzeylerinin ve işten ayrılma niyetlerinin değerlendirilmesi amaçlanmış ve bu kapsamda Antalya'da faaliyet gösteren otel işletmelerinde çalışan 362 sınır birim çalışanına İş Tatmini ve İşten Ayrılma Niyetine Yönelik Anket uygulanmıştır. Söz konusu ölçekten anlamlı sonuçlar çıkarabilmek ve literatüre katkı yapabilmek amacıyla ölçeğin güvenilirlik ve geçerlilik boyutları dikkate alınmıştır. İş tatmini ölçeğinin ve işten ayrılma niyeti ölçeğinin iç tutarlılık seviyeleri sırasıyla; 0.83 ve 0.74'tür. Ortalamaların yanı sıra uygulanan t-testi yardımıyla, çalışanların cinsiyetleri ile değişkenler arasındaki ilişkiler de incelenmiştir |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Journal of Tourism and Gastronomy Studies |
Dergi ISSN | 2147-8775 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 07-2017 |
Cilt No | 5 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 237 / 250 |
Doi Numarası | 10.21325/jotags.2017.79 |
Makale Linki | https://www.jotags.org/2017-vol-5-special-issue-2/ |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 16 |
Google Scholar | 45 |